Vişnap

Salçalı Dana Antrikot.

0
Merhabalar.
Bir ihtimal var o'da yine yeniden bir Görele gidişlerim olabilir her an.Ve çok dua ediyorum inşaAllah nasip olur diye.Şu an durum tam kesinlik kazanmasa da içimi bir mutluluk kapladı.Tam tersi de olabilir üzülürüm şayet gidemezsem.Bekleyelim görelim bir hafta için de kesinleşecek durumlar.

Dünden dana antrikot yapmaya karar verdim bugüne erteledim.Yanına da tereyağlı sade pirinç pilavı,bir de patates püresi.Sonra patates püresinden  vaz geçtim kızartmasın da karar kıldım.

Aslında dün akşam yemeğine yapacaktım ondan da vazgeçtim bu akşam yemeğine pişirdim.Dün neden yapmadığıma gelince etli kuru fasulye yemeğim vardı,vallahi o bitsin önce istedim gitti geldi sofraya 2/ 3 gün araya balıklar girince kaldı da kaldı.Ve dün akşam yemeğin de başka hiç bir ilave yemek yapmayınca kuru fasulyenin hepsi bitti:)
Malzemeleri:
 5 Parça dana antrikot
3 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı un
1 Yemek kaşığı domates salçası
1 Çay kaşığı tuz
Karabiber
Kekik
1 Su bardağı ılık su
Tarifi:
Düdüklü tencereye tereyağımızı alıp yüksek ateşte eritelim hafif kızınca içine antrikot parçalarımızı atıp hızlı ateşte kızartalım.Alt üst ederken çatal kullanmadan maşa yardımı ile yapalım ki etin suyu dışına çıkmasın.Alt tarafı istediğimiz kararda kızarınca alt üst edelim diğer yüzünü de kızartalım.Tabağa maşa yardımı ile alalım.

Kalan yağın içinde bir kaşık unu kokusu çıkana kadar kavuralım.Salçasını da katıp çırpıcı ile karıştırarak salçanın da kokusu çıkana kadar devam edelim kavurmaya.Ilık suyunu ilave edip kaynamaya başlayınca içine kızarttığımız antrikotları koyalım.Suyun miktarı etlerin hafif üzerini geçecek kadar olsun.Tuzunu ve karabiberini de katalım.Düdüklü tencerenin ilk tıslama sesi çıktıktan sonra ateşin altını kısıp 15 dakika kadar pişirelim.Düdüklü tencere ılınıp havası çıktıktan sonra kapağını açıp etleri kontrol edelim.Pişmediyse tekrardan pişirmeye devam edelim benim antrikotlara 15 dakika yeterli geldi.

Servis tabağına aldığımızda üzerine arzuya göre bol kekik serpip servise sunalım.Yanında tereyağlı pirinç pilavı olmazsa olmaz patates kızartması bir de salata bu akşamın yemeği de böyle olsun.
Sevgilerimle.








0 yorum:

Yorum Gönder