Vişnap

Asma Yaprağında Baharatlı Sardalya.

0
Merhabalar.
Benim tek bir günüm de olsa  boş boş avare aylak geçmeyecek sanırım.Kıskanır oldum gün boyu hiç bir iş yapmadan sırtını bir başkasına dayayıp yan gelip yatanları.Ben de aynısından istiyorum istiyorum işte napim:)

Böyle şikayetle yazıma giriş yaptım.Vallahi an geliyor bunalıyorum işte yine böyle bunaldığım anıma denk geldi sızlanmam.

Baharatlı asma yaprağında sardalyayı pişirdim hemen akabinde fotoğraflarını da çektim hazırlar;bir kalan tarifini yazmak.Düşündüm öncesi olan yapmam gereken işlerimi yapsam ondan sonra pc nin başına geçsem.Yok tarifimi yazayım diye ikilemlerde kaldım yazsam aklımı kendimi yazıya veremeyeceğim.Ve ben giriş yazımı yazıp ara verdim gidip önce bütün aklımda ki işleri bitireyim sonra da çay demler ve kaldığım yerden yazmaya devam ederim artık hiç olmazsa içim rahat olur.

Ama bir gün tam 24 saat uykuda geçen süreyi saymazsam bütün gün hiç bir iş yapmayacağım tembelliğin dibine vuracağım.Bu benim hayalim,umarım gerçekleştiririm.
Malzemeleri:
Sardalya (istenilen miktarda)
Her sardalya için 2 asma yaprağı
Sızma zeytinyağ
Deniz tuzu
Karabiber değirmen çekimi
Kekik
Kırmızı pul biber
Tereyağ
Limon dilimleri

Tarifi:
Asma yapraklarım bu mevsim tazesini bulmak imkansız olduğundan salamura kullandım.Akşamdan ılık suya bastım asma yapraklarını.Ertesi günü sardalyaları ayıklayıp yıkayıp süzgeçe aldım.Kafalarını koparmayalım.

Hepsini birden derince kasede baharatlayıp üzerlerine deniz tuzu çektim ve sızma zeytinyağla yağlayıp harmanladım.Yarım saat kadar beklettim.

Diğer tarafta akşamdan ılık suya ıslatıp fazla tuzlarından arınan asma yapraklarını bir kaç su daha yıkayıp süzgece aldım.Her bir sardalya için 2 adet asma yaprağını üst üste koyup içine sardalyayı koyalım çay kaşığının ucu ile birer parçada tereyağ ilave edip kenarlarını kıvırmadan saralım.Baş ve kuyrukları açıkta kalsın.Her asma yaprağınn dışını da ayrıca yine zeytinyağ ile yağlayalım.

Döküm ızgara tavamı fırça yardımı ile hafifce yağladım ateşi yükseğe getirip (arada kontrol edelim ateşin ısısını çok yükseldiğinde orta dereceye getirelim)iyice kızdırdım.Sardalyaları sıralı dizelim ve önlü arkalı her bir yüzünü 4 er/5 er dakika pişirelim.

Limon dilimleri,halka doğranmış kırmızı soğan dilimleri ve arzuya göre domates ile soğutmadan servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Aslında sardalya balığının mevsimi yaz aylarında temmuz sonları gibi başlar en yağlı en lezzetli zamanıdır.Ben bu mevsim balıkçıda sardalya balığını görünce şaşırdım hatta balıkçıya sordum bu mevsimde olur ama yağsızdır dedi.

Ondan dolayı pişirirken yağını fazla tuttum.Bir de asma yapraklarım her ne kadar ılık su ile tuzunu gidersem de yine de az tuzu kaldığından sardalyalara tuzu ölçülü ilave ettim.

Sonuç olarak hoş güzel değişik bir lezzet oldu.Tavsiye eder miyim evet ederim ama benim gibi çok canınız çektiyse.Yok yoksa bence temmuz ayında sardalyanın en yağlı zamanını bekleyin derim.Balık sevenler için denenmesi pişirilmesi gereken bir lezzet.
Sevgilerimle...





0 yorum:

Yorum Gönder