Vişnap

Kestane Mantarlı Ispanak Salatası.

0
Merhabalar.
Sadece ıspanak salatası yapacaktım aklımda öyleydi ama semt pazarından aldığım kestane mantarları aklımı çelince bir kaç tane soteleyip içine katsam olmaz mı olur mu derken döküm ızgara tavada kestane mantarlarını dilimleyip bir güzel ızgara yapıp soteledim içine kattım ve çok güzel oldu ıspanak salatam.

Hep duyar ama hiç yapmaya istekli olmazdım ıspanak salatasını.Taa ki benim canım bir tanem şu blog dünyasına daha giriş yapmamışken tanıştığım ve beni blog açmam  için çok çok teşvik eden canımın içi ile her geçen gün birbirimizi daha daha çok anlayıp her konuda fikirlerimizin bir olduğu arkadaşlığımızın dostluğa dönüştüğü ki dostluk diyorum ben herkesle arkadaş olurum da dost sınıfına aldıklarım bir elimin parmaklarını geçmez.

İşte benim canım dostum Aytül'ümün yaptığı ilk onda tattığım ve o günden beri lezzetini hiç unutamadığım ıspanak salatasını yaptım bugün.Benim tarifim aşağıda Aytül'ümün de ıspanak salatası için linke tıklayıp sitesine gitmenizi tavsiye ederim.Ne pastalar ne kurabiyeler neler neler var her bir tarifi adeta sanat eseri gibi maşaAlllah benim canıma bademcicegi

Ispanak salatasının tarifini yazıp diğer ıspanaklarımla da ıspanaklı poğaca yapmayı düşünüyorum bugün.İlk önce yine talan ettiğim mutfağımı düzenleyim.Her fotoğraf çekiminde aynı manzara oluyor mutfak artık alıştım.
Malzemeleri:
 Körpe kuzu ıspanak yaprakları
3 Sap taze soğan
Bir tutam dereotu
1 Yemek kaşığı dolmalık fıstık
3/4 Adet biberli yeşil zeytin
Bir kaç adet çeri domates
Bir kaç adet kestane mantarı
Sızma zeytinyağ
Nar ekşisi
Limon suyu
Dijon hardal
Tuz
Tarifi:
Ispanak yapraklarını iyice yıkayalım,taze soğanları dereotlarını da ayıklayıp yıkayalım.Sebze kurutucu ile hepsini birden iyice kurutalım.Derince kaba ıspanak yapraklarını elimizle kopararak alalım.Taze soğanları da hafif irice kesip ilave edelim.Biberli yeşil zeytinlerini de dilimleyip katalım salatamıza.

Kestane mantarlarının saplarını çıkartıp enine dilimleyelim.Döküm ızgara tavamıza 1 yemek kaşığı fındık yağını koyup tava iyice kızınca dilim mantarları soteleyelim.Bir diğer ufak sahanda çok az fındık yağı ile dolma fıstıklarını kavuralım.Ilınınca bunları da ıspanakların yanına katalım.Çeri domateslerini de dilimleyip ilave edelim.

Bir sos kasesinde salata sosumuzu hazırlamak için dijon hardalı,sızma zeytinyağı,limon suyu,nar ekşisi ve tuzu çırpıcı ile iyice çırpıp servis kasesine aldığımız ıspanakların üzerine dökelim alt üst karıştırıp harmanlayalım salatamızı servise hazırdır.Yapacak olanlara afiyetler olsun.

Badem çiçeğimin ıspanak salatası tarifinde kuş üzümü mısır,susam filan da vardı bu malzemeler bende  olmadığı için ilave etmedim.Bu salatalar öyle bir salatalar ki içine ne katarsanız oluyor burada siz isteyin hayal edin ne leziz tarifler çıkar ortaya.
Ben mesela kestane mantarını hayal ettim acaba olur mu dedim ve öyle bir yakıştı ki  keşke daha fazla koyaydım bile dedim.Hatta bir aklımda olan salatayı da bu aralar hayata geçireceğim ama olur olmaz,bir kere denemekte fayda var diyorum ve hepinize sevgilerimi yolluyorum.





0 yorum:

Yorum Gönder