Vişnap

Lavaş Börek.

0
Merhabalar:
Geçen arkadaşımla burada çok güzel tavuk ızgara yapan bir yer var oraya gittik.Bulgur pilavı ki ben pek sevmem ama öyle güzel yapıyorlar ki neredeyse sırf bulgur pilavı için bile gidilesi yer.

Tavukları ise tek kelime ile mükemmel.Bir de onları incecik lavaşların üzerine koyupta servis etmiyorlar mı bir yanda bulgur pilavı bir yanda közlenmiş kapya biberler offf offf ki ne offf ben o ince lavaşlara çeşitli malzemeler konup sarılıpta adına dürüm denilen lezzetleri de pek sevmem gel gelelim bunların lavaşları da bir harika.

Kısaca o gittiğimiz gün varsa sade lavaşlardan almak istediğimi söyledim varmış ve bana bir paket verdiler sanırım pakette 50 adet lavaş vardı.Aklıma koymuştum onlardan börek yapacaktım.Ve de yaptım ve de yiyen herkesler bayıldılar lezzetine.Hadi tarifini yazayım hemen.
Malzemeleri:
12/14 Adet ince lavaş
400 Gr kıyma
 3 Orta boy kuru soğan
2 Yemek kaşığı margarin
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
Lavaşların ara sos malzemeleri:
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı fındık yağı
1 Su bardağı et suyu
2 Adet yumurta
3 Yemek kaşığı un
Tarifi:
Kuru soğanı yemeklik küp olarak doğrayalım.İki yemek kaşığı margarinle soteleyelim.Tuzunu ve kırmızı pul biberini de katalım.Soğanlar karamelize olduğunda kıymasını ilave edelim.Kıyma ve soğanlar da beraber kavrulsunlar.Pişince ateşin altını kapatıp karabiberini de ilave edip harmanlayalım.Kenarda hafif ılınmasını bekleyelim.

Biz de bu arada lavaşların arasına sürmek için ara sosunu hazırlayalım.Derince büyük kaseye yoğurdu,et suyunu,fındık yağını ve ununu da koyalım ve 2 adet yumurtayı da kırıp çırpıcı ile iyice çırpıp karıştıralım.

Fırın tepsimizi yağlayıp ilk lavaşı serelim tepsiye,üzerini ara sosla soslayalım.Lavaşların yarısına gelene kadar bu soslama işine devam edelim.Bir de lavaşlar dikdörtgen olduğu için benim fırın tepsim de tam kare olunca lavaşları enine boyuna sıralı olarak serdim fırın tepsisine aralar da boşluk kalmaması için.Lavaşların tam yarısına geldiğimiz de kıymalı iç harçımızı lavaşların üzerine her tarafına eşit olarak yayalım.

Tekrardan kalan lavaşları soslayarak böreğimizi döşemeye devam edelim.Hepsi bitince böreğimizi dilimleyelim.Bir adet yumurta sarısını 2 yemek kaşığı ara sosla karıştırıp üzerine fırça ile sürelim.Üzerine çörek otu.susam,haşhaş vs vs serpelim.160 derece ısıtılmış fırında pişirelim.Böreğimiz yarı pişme kıvamında iken fırının ısısını 180/190 derece ısıya getirelim.Nar gibi kızarınca kestiğimiz dilimlerin üzerinden tekrardan keskin bıçakla keserek servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Ben börek üstlerinde çörek otu,susam,haşhaşı ve de keten tohumunu çok sevdiğimden hepsini karıştırıp üzerlerine bol bol döküyorum.İlla birinden biri olmalı böreklerin hamur işlerinin üzerinde diye düşünüyorum.

Daha öncesi lavaştan börek yapmadıysanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim tadı lezzeti hazır yufkalara göre çok çok daha lezzetli oluyor.
Sevgilerimle.







0 yorum:

Yorum Gönder