Vişnap

Pepeçura - Üzüm Muhallebisi

0
Merhabalar.
Sevgili arkadaşlarım bugününüz ve gelecek olan her gününüz çok güzel geçsin.Mutluluklarınız,huzurlarınız hep bol bereketli olsun.Tıpkı yaz sonu,kış başı yaptığım laz üzümü marmelatım ve üzüm suyu gibi .Bir sürü yapmışım laz üzümlerimden üzüm suyu ve marmelat.

Bugün hadi bir pepeçura tatlısı yapayım deyip akşamdan üzüm suyunu dondurucudan çıkardım.Ve az önce hemen İnci'min bloğuna gittim.Çok güzel bir pepeçura tarifi vardı not almıştım.

Çünkü elimde hazır üzüm suyu vardı ve ne kadar nişasta koymam gerektiği konusun da endişelerim vardı.Hani dedim ya ilk defa yapacağım ondan acemiliğim.Dolaşırken blogları oyy canımm İnci'minn tarifi Allah'ım gökte ararken yerde buldum deriz ya hah işte aynen öyle oldu.Hemen notumu almıştım yapacağım zaman adresim bloğum belliydi.Siz de eğer yapmak isterseniz  inciyemek bloğuna hemen benim gibi bir tık yapın derim.

Haydi üzüm suyumu ve nişastamı çıkardım hazırlar.Başlayım,Gün ışığım gitmeden de fotoğrafını çekmek istiyorum .
Malzemeleri:
Beş su bardağı kokulu üzüm suyu
Beş yemek kaşığı nişasta
Beş çorba kaşığı toz şekeri
Üzeri için ne arzu ederseniz
Fındık,fıstık,hindistan cevisi vs.
Tarifi:
Tenceremize üzüm suyumuzu alalım.Şayet benim gibi hazırda üzüm suyunuz yoksa o zaman üzümleri kaynatacaksınız ve beş bardak üzüm suyu elde edeceksiniz,veya istediğiniz ölçüde tercih size kalmış.Nişastamızı ve toz şekerimizi de ilave edip devamlı karıştırarak muhallebi kıvamına gelmesini sağlayalım.İster cuplara,ister borcama dökelim dilim dilim kesip servis edelim.Ben cuplara dökmeyi tercih ettim.Üzerine de yeşil fıstık serptim.Eskiden beri kırmızı ve yeşil rengin uyumunu çok severim.Yakışmış değil mi?
,
Not:
Laz üzümünün bir adı da İsabella'ymış.Nasıl da güzel bir üzüm kokusu insanı mest ediyor.Bir yerde okumuştum,kokusu için aynen şu tabiri kullanmışlardı çok hoş çapkın çapkın kokusu ile diye bahsediyorlardı İsabella'dan:)
Bir de pepeçura tatlısı Karadeniz yöresine ait orjinali nişasta yerine mısır unu ile yapılıyormuş da hani bizler alışkın olmadığımız için nişastayı tercih ettim.Ama mısır unlu pepeçura tarifinde de aklım takılı kaldı diyorum ki acaba nasıl olurdu?Bir daha ki pişirmem de mısır unu kullanacağım.
Kocaman sevgilerimi yolluyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder