Vişnap

Yoğurt Soslu Sahanda Yumurta.

0
Merhabalar.
Bugün günlerden malum pazar hafta sonu tatili.Bana aslında her gün pazar her gün tatil sayılır.Bana derken biz ev hanımlarına sözüm.Esasına bakarsak bizlerin hiç öyle tatili yok.Dışarı işimiz olmadığı için erkekler ve çalışan bazı bayanlar sanırlar biz hep tatildeyiz.Sabah uyanıp gözümüzü işlerle açarız yatıp uyuyana kadar full işlere devamdır kaderimiz.Emekliliğimiz de yoktur ne zaman ki uzun uyuyuşlara geçersek işte o zaman emekli oluruz ancak:)Buna da çok şükür Rabbim sağlık afiyet versin işler nasıl olsa yapılır.

Akşam üzerine doğru karnım açıktı öyle yemekte yemek istemediğimden kahvaltıda doğru dürüst yapmadığımdan aklıma dünden kalan hardallı,dere otlu yoğurtlu sos geldi.Acaba dedim sahan da yumurta yapsam ikisini buluştursam nasıl olur tadı lezzeti.Denemek lazım yaptım ve de yedim bir nevi yalancı çılbır gibiydi.Çok sevdim arada yaparım artık bu lezzeti kendime ve sevdiklerime.
Malzemeleri:
2 Adet yumurta
Yarım su bardağı koyu yoğurt
1 Tatlı kaşığı tane hardal
3/4 Sap dereotu
2 Yemek kaşığı tereyağı
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
2 Diş sarımsak
Tuz
Tarifi:
Yoğurdumuzu kaseye alıp içine tane hardalı ve ayıklayıp yıkayıp incecik kıydığımız dereotunu alalım,rendelediğimiz sarımsakları da katıp iyice çırpalım kenara çekelim.

Yumurtaları kırıp akını sarısını ayrı ayrı tabaklara usulca kıralım sarısını zedelememeye dikkat edelim.

Yumurta tavasına 1 yemek kaşığı tereyağını alıp eritip kızdıralım içine yumurta akını ilave edip pişmesini sağlayalım.Tamamen piştiğinde yumurta sarılarını yavaşça tabaktan kaydırarak ilave edelim.Üzerlerine hafif tuz serpelim kapağını kapatarak hiç kaşık vurmadan 1/ 2 dakika pişirelim.

Küçük sahanda 1 yemek kaşığı tereyağını kızdıralım içine kırmızı pul biberini katıp kaşıkla karıştırıp ateşin altını kapatalım.

Servis tabağına dereotlu,hardallı yoğurt sosumuzu alıp yayalım.üzerine pişmiş olan göz yumurtalarımızı usulca sarılarını zedelemeden koyalım.Yumurtaların üzerine de biraz yoğurtlu sostan dökelim üzerlerine kırmızı pul biberli yağdan gezdirip servise sunalım.Kişi sayısınca miktarları arttırabilirsiniz.Bu ölçüler bir kişi için yeterli oluyor.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Hepinize sevgi aşk dolu güzel sağlıklı ve de huzurlu günler diliyorum,sevgilerimle..










0 yorum:

Yorum Gönder