Vişnap

Hamsili Pilav...

36
Merhaba merhaba hepinize kucak dolusu sevgilerimle selamlarımı yolluyorum.Ve yazıma başlıyorum.
Nereden aklıma estiyse,hay esmez olaydı yeminle kaldırıp hamsileri bir ara camdan fırlatasım geldi.
Hani canım hamsili pilav istedi.Kendim istedim,başkası istemiş olsaydı kesin dırdırlanır,güzel kafa yerdim:))Eşim de sağolsun hamsileri aldı geldi.Allah'tan balıkçı kafalarını içlerini kopartmıştı.Bana sadece  orta kılçıklarını çıkartmak kaldıydı.
Geceden başladım,ertesi güne işim hafiflesin azalsın diye.Hamsiler nasıl küçükler elimden kayıyorlar tasa düşüyorlar hoop tekrardan al içinden bir minik hamsiye iki işlem işin yoksa uğraş dur:)İnat ettim geceden hepsini ayıkladım defalarca yıka yıka yıkadım.
Çok kirliydiler duru suyu çıkana kadar uğraştım süzdürdüm koydum buzdolabına.Bugün de geçtim hamsili pilavımı yapmak için ocak başına:)Haydi malzemelerine ve tarifine geçelim:)
Malzemeleri:
İki kilo Karadeniz Hamsisi
İki su bardağı baldo pirinç (yarım kilo)
Dört adet büyükce kuru soğan
Yarım çay bardağı dolmalık fıstık
Yarım çay bardağı kuş üzümü
Bir yemek kaşığı toz şekeri
Bir yemek kaşığı yeni bahar
Bir yemek kaşığı tarcın
Bir tatlı kaşığı kara biber
Yarım demet dereotu
Tuz
Üç su bardağı sıcak su
Tereyağı
Tarifi:
Hani geceden ayıkladım orta kılçıklarını çıkardım yıkadım yuğdumdu hamsilerimi ya şimdi hazırcacık geldiler elime.Pilavımız için önce pirincimizi ayıklayıp sıcak su ile ve tuz ilavesi ile ıslatalım.Su soğuyana kadar dinlensinler.
Kuru soğanlarımızı ayıklayıp,yıkayıp yemeklik doğrayalım ve tereyağın da karamelize olana kadar kavuralım.Kavrulma işleminin yarısındayken dolmalık fıstıklarımızı da katalım soğanlarla berabere kavrulsunlar.Kuş üzümlerimizi yıkayıp sıcak su da bekletelim şişsinler.Dinlenen pirinçlerimizi duru su çıkana kadar yani nişastası gidene kadar iyice defalarca  yıkayıp süzelim.
Kavrulan soğanlarımızla beraber pirinçleri de şeffaflaşana kadar kavuralım.Sıcak suyumuzu,baharatlarımızı,kuş üzümümüzü,tuzumuzu,toz şekerimizi de katalım.Öncesi harlı ateşte bir iki taşım kaynasın.Sonrasın da ateşimizi en kısığa getirelim iç pilavımız suyunu çeksin pişsin.İçine incecik kıydığımız dereotunu da ilave edip hafifçe harmanlayıp karıştıralım.

Bir orta boy tepsi veya borcam da olabilir.Tabanını margarinle iyice yağlayıp hamsilerimizin derileri parlak kısımları altta olacak şekilde üstüste dizelim sık sık hiç aralık kalmasınlar.Pişince hamsilerimiz enden boydan çekip küçülüyorlar.Pilavımızın üzeri açık kalıyor pişince.İlk yapmamdan deneyimliyim başıma gelmişti unutmuyorum hiç:))

Kenarlarına da hamsilerin yarısı içe,yarısı dışa olacak şekilde diklemesine dizelim.Derileri,parlak kısımları altta olsunlar.Şimdi iç pilavımızı eşit şekilde tepsimize dökelim.Üzerlerine yanlarda ki hamsilerimizin kenardan sarkan kısımlarını üste içe doğru kapatalım.Üzerine de kalan hamsilerimizle tamamen kapatalım.Parlak derili kısımları üstte olsunlar.Bir kaç parça tereyağını da üzerine koyup 180/190 derece ısıtılmış fırında hamsilerimiz kızarana kadar pişirelim.
Afiyetler olsun.

36 yorum: Leave Your Comments

  1. Que maravilha! Adoro sardinhas, e assim ficou muito bom!!! Beijihos doces...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nina Paim çok teşekkürler .Sardalyada ayrı bir güzel olur da kılçığı da azıcık olaydı asma yaprağında nefistir tadı:))Sevgiler.

      Sil
  2. ellerıne sağlık yapması zahmetlı yormus senı ama yemeseı nasıldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Selmacığımmm yemesi şahane güzeldi bütün yorgunluğun bir an da kuş olup uçuyor o an da:) Canımmm sevgilerimle:)

      Sil
  3. vişnapım, ellerine sağlık; benim sevemediğim bir yemek ; ama görüntü çok güzel sizlere afiyetler getirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sefertasım canım hepimizin sevmediği lezzetler var ben de mesela kısır kabak tatlısı filan hiç sevmem:)))Görüntüsü gibi tadı da muhteşemdi canımm sevgilerimle..

      Sil
  4. Oyyy oyyy oyyy canımmmmmm sabah sabah can evimden vurdun beni ne uzun zaman oldu yemeyeli hemen
    bir tabak yollamazsan ağlarım:)))Ellerine sağlık nefis olmuş öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ahhhh canımmm can evine kurban olsun vişnapın ben de çok çok öpüyorum canımın içi sevgilerimle .

      Sil
  5. Canım vişnapım ne güzelde gözüküyor hamsili pilavın..Bu mevsimde hamsi taze yoktur o yüzden çok kirli gözüküyorlardır..En mantıklısı ayıklanmış , donmuş hamsi kullanmak..Nefiss , miss, harikaa gözüküyor :) Ellerin dert görmesin canım , afiyetle yemişsinizdir inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm Ayşegülümmmm çok teşekkürler tatlım beğenmene çok mutlu oldum canımm ben de illa Karadeniz hamsisi diye tutturdum onlar da bu kış pek nazlı oldular zor bulunur oldular olanları da böylesine miniktiler.canımmm sevgilerimle.

      Sil
  6. OLDUMU GÜLÜM ŞİMDİ SABAH SABAH
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI CUMALAR
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SeyyahımGülümmm hayırlı haftaların olsun canımm.Çok teşekkür ederim Allahım razı olsun sen de Rabbime emanet ol biriciğim..

      Sil
  7. canımmm bu nasıl pilav olmuş böyle hımmm yumulasım geldi şimdi ellerine sağlık tatlım... afiyet şeker olsun... helvalarda benden olsun:))
    kocaman sevgilerimle öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CanBanummm sana da feda olsun pilavlar,hamsiler canısı.Berabere afiyet bal şekerler olsun tatlım ben de çok çok öptüm sımsıkı sarıldım balısım:)

      Sil
  8. aştın sen kuzum kendini maşallah eline sağlık mmmmmmmmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm lezzetlim çok teşekkürler güzel iltifatın beni mutlandırdı,sevgiler şekerim..

      Sil
  9. Vişnabım ne yaptın sen yaaa? Harika olmuş bu pilav, bayıldım görüntüye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyammmm canımmmm çok sevindim beğenmene,çok teşekkürler canısı:)

      Sil
  10. Ooo valla güzel görünüyor.Ellerine sağlık canım..Ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm sevgili büşracığımmm çok teşekkürler amin canımm cümlemize gelsin güzel hayırlı duan..

      Sil
  11. görüntü harika canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm mutfağabuyrunummm çok teşekkürler çok sevindim beğenmene benden de kocaman sevgiler canımmmm.

      Sil
  12. Ellerine sağlık canımm benimm:))harika olmuşşş:)sevgilerimle.çoook öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sanem'immm çok teşekkürler bende en büyüğünden öpüyor öpüyorummm:)

      Sil
  13. Canım Vişnapım ne yaptın sen... Çok severim hamsili pilavı eline sağlık canım nefis olmuş:) öpüyorum kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm Elifimm çok teşekkürler tatlım değil mi ne kadar güzel oluyor tadı canım ben de sımsıkı sarılıp kocaman öpüyorum:)

      Sil
  14. Merhabalar,

    Hamsili pilavı yaparken, pirinç yerine bulgur kullanılsa nasıl olur diye düşünmedim değil. Uzmanların söylemlerine göre pirinç her ne kadar çok meşakkatli bir şekilde yetiştirilse de besleyici yönü bulgurla asla mukayese edilemezmiş. Galiba pirinç pilavı damağımızın beğenisine hitap etmekte ve damağımızla çok iyi geçinmekte.

    Efendim, hamsili pilavınızın çok lezzetli ve enfes bir pilav olduğu fotoğraf karelerinden de anlaşılmakta. Elinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey siz dediniz ben de düşündüm neden olmasın.Zaten bulgurlu iç pilav yapmıştım blogta var nefis olmuştu tadı.Bu çok iyi bir fikir,bir daha ki denemem de mutlaka bulgurla yapıp değerlendireceğim bu güzel önerinizi nasipse yeni bir hamsi sezonunu bekleyelim:)Hayırlı günler ve de ayrıca değerli beğenileriniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. İç pilav zaten favorimdir, hamsi deseniz her türlüsüyle vazgeçemediğimiz balığımız sizin tarifinizle zirve yaptı :) Ellerinize sağlık, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili RABİA çok teşekkürler güzel yorumunuz için,sevgilerimle..

      Sil
  16. ufff o kadar emeğe değmiş ama krakerim be

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy değdi değdi Aslısınım sonucu sevip,bildiğimden uğraştım yoksa hiç bir kuvvet beni hamsilerle mıncık mıncık oynatamazdı:)))

      Sil
  17. Çok güzel olur. Uzun zamandır yemedim. Canım çekti şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Erol Dizdar vallahi doğruya doğru şu an benim de canım çekti olsa da yesek ,anın da bittiydi.Güzel yorumuna çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  18. Hamsilere nettin yavrum, denizde çıkmış yavrucaklar ne kadar kirli olabilir ki? :) Ellerin dert görmesin, ne de çok severim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayanguş canımmm onları yıkadım yıkadım yuğdum berrak suları çıkana kadar:)))Canımm çok teşekkürler yine olsa yine yapsam çok güzeldi:))

      Sil