Vişnap

Taze Üzüm Reçeli

0
Merhabalar.
Hiç hiç aklımda reçel yapmak yokken kalktım hemde 2 çeşit reçel yapmalara.Olaylar ani gelişince aslında bu işler hep derim ne istersek isteyelim veya istemeyelim bizim irademiz dışında gelişiyor olaylar buna bir kere daha tanık oldum.

Ben daha öncesi bloğumu açmadan çok çok önceleri yapmıştım üzüm reçelini öyle pek ahım şahım beğenmemiştim.Peki şimdi dersiniz madem beğenmedin niye tekrar yaptın?Tek nedeni bloğumda bulunsun ben sevmesem de mutlaka sevenleri var onlar için yapıp fotoğraflayıp aldım bloğuma.
Malzemeleri:
1 Kg taze tane üzüm
900 Gr toz şeker
Yarım limon suyu
Yarım çay bardağı su
Tarifi:
Akşamdan üzümleri salkımlarından ayırıp taneleyelim.Bol su ile yıkayıp süzgeçe alalım.Suları süzülünce reçel yapacağımız tencereye bir sıra üzüm bir sıra toz şeker olarak dökelim.Tencerenin kapağını kapatıp ertesi sabaha kadar bekletelim.Ertesi sabah uyandığımız da kahvaltımızı yapıp reçelimizi ocağa koyalım.

Tencereye yarım çay bardağı suyu ilave edip ateşin altını yakalım.Önce her tarafından kaynayana kadar yüksek ateşte tutalım arada kaşıkla nazikçe karıştıralım,kaynamadan sonra ateşi orta kısığa getirelim.Eğer üzerinde köpüklenme olursa kevgirle alalım.Benim reçelim de köpüklenme olmadı.Reçelin kıvam almasına 10 dakika kala yarım limon suyunu da ilave edip berabere kaynatalım.

Reçelimizin kıvamını da kaşığı reçele daldırıp yukarıdan yan tutup akıtmaya başladığımız da kaşıkta ki reçel kesik kesik iki yandan akmaya başlarsa kıvamı olmuştur.Ya da bir ufak tabağa kaşığın uçu ile reçel damlatıp soğuyunca parmağımızı reçelin ortasına batırdık mı reçel ayrılıp hemen kapanmıyorsa tamamdır kıvamı.Ateşin altını kapatalım.

Reçelimizi ya iyice buz gibi olana kadar tenceresinde soğutup ya da hemen sıcak olarak temiz kuru kavanozlara boşaltalım.Sıcak boşalttığımızda kavanozun ağzını temiz kağıt havlu ile örtelim toz girmesin ve buhar yapmasın diye.Tamamen soğuyunca kapağı ile sıkıca kapatalım.

Sabah ve ikindi kahvaltılarında miss gibi kızarmış ekmek dilimlerin de tereyağ veya kaymak eşliğinde tüketelim.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Üzümler tane hali ile 1 kg gelecek ben laf aramızda limon suyunu unuttum içine ilave etmeyi tarifi bloğa yazarken aklıma geldi.Ama artık üzüm reçelim çoktan kavanozda yerini almıştı bile:)Siz unutmayın derim.Gerçi limon suyu sanırım reçellerin şekerlenmesini önlüyor.Ben miktarı az yaptığım için öyle pekte sorun olmaz.Bir de aklımdaydı içine bir çay kaşığı tereyağ ilave edecektim onu hepten unuttum.Olsun birazdan mandalina reçeli yapacağım ona hem limon suyu hem de tereyağını ilave etmeyi daha da unutmam:)

Hepinize reçel tadında güzel günler diliyorum sevgi ile kalın.




0 yorum:

Yorum Gönder