Vişnap

Tane Hardal Soslu Yoğurtlu Patlıcan

0
Merhabalar.
Aynı ana malzemeler ile 2 farklı tarif hazırlamak bu olsa gerek.Bir önce ki postta "Pesto Soslu Kaşar Peynirli Patlıcan" yapmıştım orada da dediğim gibi ana malzemelerim artınca tuttum bu nefis "Tane Hardal Soslu Yoğurtlu Patlıcan  tarifini yaptım çok çok güzel oldu.
Malzemeleri:
2 Adet kemer patlıcanı
2 Adet domates
3/4 Adet yeşil biber
1 Adet kırmızı kapya biber
2 Sap taze soğan
Çeyrek demet dereotu
1 Su bardağı koyu yoğurt
2 Tatlı kaşığı tane hardal
1 Tatlı kaşığı vegeta
2 Diş sarımsak
Bir avuç ay çekirdeği içi
Tuz
Tarifi:
Patlıcanları yol yol kabuklarını soyup istediğimiz şekil de dilimleyelim.Üzerlerine bol tuz serpip yarım saat kadar bekletelim.Biberlerin saplarını tohumlarını ayıklayıp irice doğrayıp bir yemek kaşığı kızdırılmış fındık yağında soteleyelim.Domateslerimizi de minik yemeklik doğrayıp ilave edelim rendelediğimiz sarımsakları da ilave edelim.Domatesler saldığı suyu çekene kadar pişirelim.Taze soğanları ayıklayıp ince doğrayıp domatesli sosumuza katalım,ateşin altını kapatalım ılınması için bekletelim.

Diğer yanda bir kaseye yoğurdumuzu alıp çırpalım.İçine tane hardalımızı ve ince kıydığımız dereotunu ve vegatamızı katıp kaşıkla karıştıralım hepsini birbirleri ile iyice özleşsinler bekletelim kullanacağımız zamana kadar sosumuzu.

Tavaya fındık yağını alıp kızdıralım.İçine tuzda bekletip bol su ile yıkayıp kuruladığımız patlıcan dilimlerini atıp kızartalım.Kızaranları kağıt havlu üzerine çıkartalım.Servis tabağına kızaran patlıcanları alalım,üzerlerine domatesli sosumuzu eşit olarak dökelim.Bir başka kasede hazırladığımız yoğurtlu hardallı sosumuzu üzerlerine boca edip servise sunalım.

Ben dereotunu çok sevdiğim için mümkün mertebe her lezzete katmayı çok seviyorum.Biraz da üzerlerine varsa ceviz kırığı fındık vs vs ben de ayçekirdeği içi vardı üzerlerine serpiştirdim.

Hoş oluyor hem lezzet olarak hem de sunum olarak dikkat çekiyor yiyenler aaa ayçekirdeği mi?Evet ceviz,fındık oluyor da ayçekirdeği neden olmasın değil mi ya:)
Dediğim gibi ben bir önce ki tarifimden artıp fazla gelen malzemelerimle yaptım.Malzeme listesini örnek olması için yazdım.Sizler malzemeleri artırabilirsiniz bu ölçülerle 2/3 kişilik oluyor.

Hepinize bol güneşli güzel günler diliyor sevgilerimi yolluyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder