Vişnap

Söğüş Soğuk Et

0
Merhabalar.
Eti bu şekli ile ilk defa söğüş olarak denedim yaptım ve çok güzel oldu.İstersek soğuk sandviçler de ana malzeme olarak istersek salatalarımıza katabiliriz.

Ya da bizim yaptığımız gibi meze olarakta tüketebiliriz söğüş etimizi.Kısaca yeter ki elimiz de hazır pişmiş söğüş etimiz olsun istediğimiz şekil de tüketebiliriz.Çok lezzetli bilhassa da ben karabiberi çok yakıştırıyorum .
Malzemeleri:
1 Kilo bütün dana eti
Kara biber
Kırmızı pul biber
Kekik
Tuz
Su
Tarifi:
Bütün halde ki etimizi yıkayıp su da yarım saat kadar bekletelim.Arada suyunu değiştirelim kanı iyice çıksın etin.

Süre sonunda eti sudan alıp derince tencereye alalım,üzerini geçecek kadar soğuk su koyup kaynatalım.İlk kaynamadan sonra üzerin de oluşan kefini kevgirle veya kaşıkla alıp atalım.

Ateşin altını kısalım,kapağını da kapatalım usul usul pişmeye bırakalım.Çok iyi haşlanıp pişsin.Suyunu çekerse üzerini hafif geçecek kadar sıcak su ilave edelim.Pişmesine yakın tuzunu da ilave edelim.

Pişince kevgire alıp sularının iyice süzülmesini sağlayalım.Sonrası temiz bir mutfak tülbenti ile sıkıca saralım bekletelim iyice suyunu çeksin söğüş etimiz.

Servis yapacağımız zaman tülbentten çıkarıp dilimleyip servis tabağına alalım.Üzerine arzuya göre istediğimiz baharatları  serpip servise sunalım.

Bu arada eti haşladığımız miss gibi et suyunu da bir başka lezzette değerlendirelim.Mesela güzel bir çorba veya pilav yapabiliriz.
Bir de ufak notum var.Aslında tariflere baktım kaynama suyuna kuru soğan maydanoz karanfil vs vs ilave ediliyor ama ben bu şekli ile sade olarak tercih edip böyle haşladım.Artık sizler yapacak olursanız şayet nasıl isterseniz o şekli ile de haşlayıp hazır edebilirsiniz söğüş etinizi.

Hepinize kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum,.Hoşça kalın sevdikleriniz ile aşk ile dolu dolu olsun hayatınız.



0 yorum:

Yorum Gönder