Vişnap

Damla Çikolatalı,Mandalinalı Kek.

0
Merhabalar.
Kaç günlerdir canım kek ister durur.Hatta arkadaşımı çağırdım gel de kek yapıp yiyelim,çayı da demleyelim.Hani kendim elim kolum kalkmayıp yapamayınca sanki yapsam yiyebilecek mişim gibi arkadaştan medet umdum.

Canım arkadaşım geldi bana hani kek nerede,kek yok dedim.Neden n'oldu filan vaz geçtim keki yapsakta yiyecek halim yok.Ben çok hastayım 2 gündür başımı kaldıramadım böbreklerim tuttu dedim.Bu defa ağrım sancım yok ama bulantısı beni öldürdü ve de aç bilaç bıraktı.

Benim hastaneye gitmeme inatlarım  2 nci günün gecesin de son buldu,baktık olacak gibi değil düzelmiyorum.Gittik serum taktılar iğneyi de yaptılar da bulantım durdu gözümü açtım.Vee tabii hemen ertesi günü kek yapmalara giriştim:)
Malzemeleri:
2 Adet iri yumurta
 2 Çay bardağı toz şeker
1 Çay bardağı fındık yağı
1 Çay bardağı yoğurt
Yarım su bardağı su (sütte olabilir)
Yarım su bardağı mandalina suyu
Aldığı kadar un (koyu boza kıvamında olacak kek harcı)
1 Tatlı kaşığı karbonat
1 Tatlı kaşığı limon suyu
Yarım su bardağı damla çikolata
1 Adet mandalina (üzeri  için)
Tarifi:
Oda sıcaklığında yumurtaları ve toz şekeri köpük köpük olup toz şeker iyice eriyene kadar çırpalım.Fındık yağını,mandalina suyunu,yoğurdunu ve yarım su bardağı suyu da katıp çırpmaya devam edelim.Elenmiş unumuzu da usul usul kıvam bulana kadar katıp bir yandan da çırpalım.Karbonatı da bu aşama da ilave edip karbonatın üzerine limon suyunu dökelim.

Çırpmaya devam ederken damla çikolatalarını ilave edip kaşıkla alt üst edip birbirlerine karışmasını sağlayalım.Baton kek kalıbımızı margarinle yağlayıp un serpelim her tarafına bulansın fazlasını kalıbı ters yüz ederek silkeleyelim.Koyu boza kıvamında ki kek harçımızı içine boca edelim.

Kalıbı tezgaha hafifçe vurarak eşit olarak her tarafa yayılmasını sağlayalım.Üzerine de bir mandalinayı yuvarlak  dilimler halinde kesip boyunca üzerine dizelim mandalinaları.

Fırınımızı 175 dereceye ayarlayıp soğuk fırına atalım keki.İlk Yarım saat hiç açmayalım fırın kapağını.Bir yandan da gözümüz kekte olsun.Kek pişipte kalıbın kenarlarından ayrılmaya başladığında fırından keki alıp kürdan batıralım.Temiz çıktığında kekimiz pişmiştir yemelere hazır.

Çayımızı da buna göre ayarlayıp demlemeyi unutmayalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Ben  her keki illa sıcak yemelerini çok severim.Fırından çıktı inanın zor fotoğraflarını çektim.Zaten kekte bana inat bir türlü istediğim gibi güzel pozlar vermedi beni çok uğraştırdı.Ben de olduğu kadar artık deyip bıraktım fotoğraf çekmeleri.Çünkü aklım keki soğumadan yemekteydi.

Hepinize sağlıklı güzel günler diliyorum,sevgi ile kalın.









0 yorum:

Yorum Gönder