Vişnap

Patlıcan Yatağında Mantar Sote.

0
Merhabalar sevgili arkadaşlarım.
Sanırım bugünler de deprasyonlardayım.Hani derler ya en iyi terapi alanı mutfaktır diye ben bu terapi işini biraz abarttım gibi.Abarttım diye düşünüyorsam demek ki ben deprasyondayım ya içine girdim ya da içine doğru adımlarımı attım.Bir yandan bu muhteşem lezzeti hazırlıyorum bir yandan da kafamda bin bir sorular turluyor uçuşuyor kelebekler gibi,onları hissediyor ama yakalayamıyorum bir türlü:)

Neden mi böyle bir giriş yaptım?Eskiden beri mutfağı çok severim de bu kadar da olmaz ki her an her zaman yeni lezzetler peşindeyim bugünler de yapıyor pişiriyor pişiriyor yazıyorum tariflerini atıyorum arşive.Geçen bir baktım arşivim bir dolu nefis tariflerle dopdolu.

Ben bloğumu açtığımda sadece o gün mutfağım da neler pişirdiysem onları paylaşmak ve de ev de olan tarif defterlerimi atmaktı niyetim.Ama her geçen gün daha da sardı sardı beni bu mutfak ve blog işi.Biraz kendime gelip bloğumu ilk açtığım günlere geri dönsem diyorum.Yani bu kadar çok mutfakta artık vakit geçirmek istemiyorum açıkcası.
Malzemeleri:
1 Adet bostan patlıcanı(500 gr)
1 Su bardağı fındık yağı
1 Yemek kaşığı tereyağı
400 Gr kestane mantarı
1 Adet küçük kuru soğan
1 Adet yeşil biber
1 Adet kırmızı kapya biber
 1 Adet orta boy domates
1 Su bardağı kaşar peynir rendesi
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
Yarım çay kaşığı kara biber
Tuz
Tarifi:
Bostan patlıcanımızı yıkayıp alacalı soyup yuvarlak kalınca dilimleyelim.Üzerine bolca tuz serpip yarım saat bekletelim ki fazla yağ çekmesinler kızarttığımız da.

Diğer tarafta kuşaneye ayıklayıp mini küp yemeklik doğradığımız kuru soğanı erittiğimiz tereyağında kavurmaya başlayalım.Tohumlarını saplarını ayıkladığımız biberlerimizi de katalım.Kırmızı pul biberini ve tuzu ilave edelim.Yıkayıp mini küp doğradığımız domatesi de katalım saldığı suyu çekene kadar kavuralım.

Kestane mantarlarımızın saplarını çıkaralım.Şapkalarını yıkayıp kurulayalım.Orta kalınlıkta dilimleyelim soğanlı harcımıza katalım yüksek ateşte soteleyelim.Ateşin altını kapatalım karabiberini de ilave edelim.Harcımız ılındığın da kaşar peyniri rendesinin bir kısmını üzeri için ayırıp kalanını katıp harmanlayalım.

Tuzladığımız patlıcan dilimlerimizi bol su ile yıkayıp kağıt havlu ile kurulayalım.Tavaya fındık yağımızı alıp patlıcanlarımızı hafif pembeleşene kadar kızartalım,kağıt havlu üzerine çıkartıp fazla yağlarından arındıralım.

Fırın tepsimize yağlı kağıt serip yuvarlak patlıcan dilimlerini sıralayalım.Her patlıcan dilimi üzerine mantar sotemizden koyalım 180/190 derece ısılı fırında 10/15 dakika pişirelim.Son an da tepsiye kalan kaşar peyniri rendesini de serpelim,tekrardan fırına sürüp üzerinde ki kaşar peynirleri de eriyene kadar tutalım.Hani şart değil de ben bol kaşar peynirli sevdiğimden ikinci defa serpmeyi tercih ediyorum.

Hemen hiç soğutmadan doğru sofraya götürüp hep beraber sevdiklerimizle beraber bir güzel afiyetle yiyoruz patlıcan yatağında mantar sotelerimizi.Ve de bir daha yap lütfen diye yeni siparişleri de bir güzel alıyoruz.Yani tadı lezzeti o kadar güzel oluyor ki muhteşem harika.Yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun.
Aklım da sen,fikrim de sen şarkısını çok severim,aslında ben her şarkıyı çok severim de bazıları çok ruhuma dokununca bir hüzün tutup esir alır beni.Bugünler de bu sevdiğim şarkının sözlerini kendimce değiştirip aklım da Görele,fikrim de Görele diye diye söylüyorum.Yeni geldim yine çok çok özledim Görele'yi ah bir imkan bulsam 3/5 günlüğüne de olsa gitmek kalmak istiyorum da inşaAllah nasipse yine giderim.Sevgi ile sağlıkla mutlu huzurlu kalın.








0 yorum:

Yorum Gönder