Vişnap

Isırgan - Sırgan

0
Merhabalar.
Güzel bir yöresel tarifle geldim bugün.
Karadeniz ve de Giresun Görele tarafların da sabah kahvaltıların da dahi keyifle yenip tüketilen harika bir lezzet.
Yöresel adı "sırgan" 
Biraz ayıklamas yıkaması filan zahmetli de olsa şifası uğruna insan katlanıyor zorluğuna.
Eller parmaklar yanıyor değince sızlanıyorsun o an da sonrası işine dalıp unutuyorsun zahmetini.
Malzemeleri:
Yarım kilo ısırgan
3/4 diş sarımsak
Yarım su bardağı mısır unu
Yarım demet taze nane
Tereyağı
Tuz
Tarifi:
Bir tencereye su konur kaynayınca içine ayıklayıp yıkadığımız ısırganlar atılır.Su ısırganların üzerini bir parmak kadar geçsin.Hatta berabere olsun.Taze nanelerimizi de katalım.İyice berabere haşlansınlar.Kepçenin tersi ile bir yandan da ezelim ısırganları.Bir yandan da mısır ununu katalım devamlı karıştıralım mısır unları topak olmasınlar.

Ben öyle yapmıyorum.Berabere kaynayıp iyice ezilme kıvamına geldi mi bir başka tencereye  kevgirden ezerekten  geçiriyorum.Sonrasında kevgirde kalan posasını da içine katıyorum.Çok güzel ve de kolay oluyor.Tıpkı yörede kirmanla yapılanların lezzetini de yakalıyorum böylelikle.Haa diyeceksiniz  madem öyle blendırdan geçirsene.

Ama inanın lezzeti öyle güzel olmuyor,denedim beğenmedik bizler.Hani illa eziyetli olacak ya olsun bakalım deyip kevgirlerden geçiriyoruz yine de kepçenin tersi ile ezmekten iyidir.Isırganımız püre kıvamına gelene kadar pişirilir.Sonrasın da inmesine yakın rendelediğimiz sarımsaklar ve de bir başka yerde kızdırdığımız tereyağını da ısırgan tenceremize ilave edip bir iki taşım kaynatılıp ocağımız kapatılır.Hemen eğer bir de mısır ekmeğimiz varsa doğru sofraya gidilir bir güzel yenilir içilir şifası bol ısırganımız 


 Not:Isırganlar ayıklanıp yıkanırken mutlaka kalın eldiven kullanılması önerilir yoksa eller,parmaklar biber gibi yanar kızarır vallahi.

Eğer arzu ederseniz bir bardak sütte ilave edebilirsiniz.Biz sütsüz yapmayı tercih ediyoruz.Bazen soğuk yemeği tercih ettiğimizde işte o zaman soğuk süt ilave edip karıştırıp yiyoruz.

Gönül istiyor ki bu şifalı sebzeyi keşke daha sık yapıp tüketsek sırf şifa deposu inanın.Sevmesek bile yapıp içmelere gayret edelim derim.Ben de ilk zamanlar alışkın değildim ama içtikçe,yedikçe hoşuma gitmelere başladı .Hatta bazen özlüyorum bile.
Sevgi ile şifa ile kalın 

0 yorum:

Yorum Gönder