Vişnap

Çoban Payı.

0
Merhabalar.
Ben bu canımı sokakta bulmadım ama neden bilmem kendimi çok çok yoruyorum.Hele bugün öyle çok yoruldum ki,İşler bitti şimdi oturuyorum canım kalkmak dahi istemiyor.Otururken de oturmalar kesmiyor gidip yatmak uyumak istiyorum.Ve ben hiç birini yapmayıp tuttum blogta tarif yazıyorum.

Gün gelecek bu bedenim,canım benden hesap soracak.
Öylesi çok bunaldım ki bugünler de her şeyler üstüme üstüme geliyor.
Yine yalnız kalma isteklerim tuttu.Kimselerin olmadığı ıssızlıklar da nefes almak istiyorum.

Neyse bunlar her zaman olağan şeyler gelir geçer önemli olan sağlığımız ve de huzurumuz yerinde mi çok şükür deyip hayatı yaşamaktır zorlukları ve de güzellikleri ile.

Bugün nefis harika bir lezzet denedim ve neden bunca zamandır ben bu lezzeti yapmadım diye pişman da oldum.İşte muhteşem "Çoban Payı".
Malzemeleri:
500 Gr kıyma
4 Adet orta boy kuru soğan
1 Yemek kaşığı tereyağ
5/6 Adet yeşil biber
1 Adet kırmızı kapya biber
2 Adet orta boy domates
1 Yemek kaşığı biber salçası
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı kara biber
Tuz
Püre Malzemesi:
5 Adet orta boy patates
2 Yemek kaşığı tereyağ
2 Su bardağı süt (400 ml)
1 Su bardağı kaşar peynir rendesi
2 Adet yumurta sarısı
1 Çimdik muskat rendesi
Tuz
Tarifi:
Patateslerin kabuklarını soyup 3'e 4'e bölerek buharda haşlayalım.
Kuru soğanı yemeklik irice doğrayıp erittiğimiz 2 kaşık tereyağında soteleyelim.Biberlerin saplarını tohumlarını ayıklayıp irice doğrayıp ilave edelim.Biber salçasını da katalım beraber kavrulup sotelensinler.Yıkayıp irice doğradığımız domatesleri de ilave edelim.Domatesler de pişince ocağın altını kapatıp baharatlarını ve tuzunu ilave edelim.

Haşlanan patatesler hafif ılınınca rendeleyip tereyağını erittiğimiz tencereye alalım.Soğuk sütü azar azar patates sütü çektikçe ilave edelim.Kıvamı ne çok sulu ne de katı,orta koyulukta olsun fırına da gireceği için buna dikkat edelim.Püre pişince altını kapatalım.Yarım su bardağı kadar kaşar peynir rendesini,muskat rendesi ve tuzu ilave edip yumurta sarılarını da içine kırıp kaşıkla hızlıca karıştırıp her tarafı ile buluşsun.

Kıymalı harcımızı 5 eşit porsiyona bölüp her birini porsiyonluk güveç kaplarımıza koyalım.Kıymalı harçların da üzerlerini tek tek patates püresi ile kaplayıp kaşıkla düzleştirip 200 derece ısılı fırında alt üst konumda pişmeye bırakalım.Hafif üzerleri kızarmaya başladığında kalan kaşar peynir rendesini  üzerlerine eşit olarak dağıtalım.Tekrardan fırına sürüp kaşar peynirler eriyip hafif kızarana kadar tutalım.

Yanında çoban salatamızı yapmayı unutmayalım.İkisi bir arada harika güzel oluyor tabii sıcak ekmek illa ki olacak.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
İster bütün olarak fırın kabında ya da benim gibi porsiyonluk güveç kaplarında hazırlayıp fırına da verebilirsiniz.Ve daha öncesi hiç yapmadıysanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.Çok çok güzel bir lezzet.
Hepinize sevgilerimi selamlarımı yolluyorum hoşça kalın,çok çok mutlu olun.







0 yorum:

Yorum Gönder