Vişnap

Fırında Köfte Patates.

0
Merhabalar.
Bugün tarifimi yazmazdan önce Edip Cansever'in hepimizin bildiği benim de çok sevdiğim "Ben Geldim"şiirinin mini dörtlüğünü paylaşmak istiyorum sizlerle.
"Ey yağmur sonraları:
Loş bahçeler,akşam sefaları.
Söyleşin benimle biraz.
Bir kere gelmiş bulundum."

Çok şükür benim de var sadece ve sadece bana ait olan gizli bahçem ve sık sık gidip söyleşiyorum kendim ile orada.
Şiirimizi de okuduk ruhumuza ilaç gibi geldi ve şimdi artık aşağıda ki nefis lezzetin tarifini yazayım.
Malzemeleri:
Yarım kilo dana kıyma
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet yumurta
3/4 Dilim bayat ekmek
1 İri diş sarımsak
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
Tuz
2 Adet orta boy patates
8/9 Adet yeşil biber
6/ 7 Adet çeri domates
1 Yemek kaşığı biber salçası
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Tatlı kaşığı kekik
 1 Su bardağı kaşar peynir rendesi
Tarifi:
Kuru soğanı rendeleyip ekmeği ufalayalım.Karıştırma kabına alıp kıymayı,yumurtayı,rendelediğimiz sarımsağı ve baharatlarını tuzunu katıp yoğuralım.İrice ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak istediğimiz şekli verelim.

Köfteleri fırın kabına sıralayalım.Üzerlerine istediğimiz şekilde doğradığımız patatesleri,yeşil biberleri ve ortadan ikiye böldüğümüz çeri domatesleri de fırın tepsisine koyup eşit olarak her tarafa yayalım.Bir kaç dal maydanoz serpiştirelim.

Tereyağını ve kekiğini de ilave edip köfte patateslerin yarısına gelecek kadar salçalı ılık suyunu ilave edip 200 derece de pişmeye bırakalım.Çıkarmamıza yakın kaşar peynir rendesini her tarafına yayalım.Tekrardan fırına sürüp kaşar peynirler eriyene kadar tutalım.Afiyetler olsun.
Bütün sebzeleri bu defa çiğden koydum ve çok daha hafif,güzel oldu.Kaşar peynirini bu tür lezzetlere çok yakıştırıyorum,ayrı bir lezzet katıyor.Çok çok pratik bir tarif ön kızartması yok.Direk çiğden bütün malzemeleri.

Benden sizlere ayrı ayrı selamlar sevgiler yolluyorum.






0 yorum:

Yorum Gönder