Vişnap

Fıstık Ezmeli Baton Kek

0
Merhabalar.
Dün gece gecenin bir yarısı geceyi bitirip neredeyse ertesi günden gün almaya bir saat kalmış kalmamış instagramda dolanırken arkadaşların bir sürü kek paylaşımlarını gördüm,bir canım istedi.

Akşam yemeğini de az yemiştim.Acaba kalkıp kek yapsam mı yapmasam mı diye ikilem de kaldım.
Bloğumda da yazmam gereken bir dolu tarifler var hevesim ya geçerse derken bir baktım kendimi unların yumurtaların arasında buldum 2 dakikada şip şak yaptım keki.

Ve kek pişerken de hemen tarifini yazmak için geçtim pc nin başına.Fotoğrafları için ertesi günü gün ışığını bekledim.Tabii bu arada kekin yarısı yendi bitti,kalanı ile çektim ben de fotoğraflarını.Bir de inatcı çıktılar ki bir kaç kare düzgün fotoğrafı zor elde ettim.
Malzemeleri:
2 Adet iri yumurta
1 Su bardağı toz şeker(250 ml)
1 Su bardağı süt (300 ml)
1 Su bardağı fındık yağı (200 ml)
Yarım kavanoz fıstık ezmesi
1 Tatlı kaşığı silme karbonat
Bir kaç damla limon suyu
Aldığı kadar un tahmini 2 veya 2 buçuk su bardağı kadar (Koyu boza kıvamında)
Tarifi:
Derin karıştırma kabında oda sıcaklığında ki 2 yumurta ve toz şekerini iyice krema kıvamına gelene kadar çırpalım.Oda sıcaklığında ki fıstık ezmesini,sütü,fındık yağını ilave edip çırpmaya devam edelim.

Ununu birden dökmeden yavaş yavaş bir yandan çırparak ilave edelim.Karbonatı ilave edip karbonatın da üzerine bir kaç damla limon suyunu katalım.Ve kek harcımızın üzerinde hava kabarcıkları olana kadar karıştırmaya devam edelim.

Baton kek kalıbımızı yumuşak margarinle yağlayalım,un serpelim her tarafına bulaşsın unlar.Fazla unları kalıbı ters çevirerek silkeleyelim.Kek harcımızı içine boca edip 160 derece ısılı soğuk fırına atalım kekimizi yarı pişme kıvamında kabardığı zaman fırın ısısını 170/175 dereceye getirelim.Bu süre içinde fırının kapağını hiç açmayalım.İçine batırdığımız kürdan temiz çıktığında kekimiz pişmiştir.Hafif ılınınca kalıbından çıkartıp servise sunalım.
Ben ne ılınmasını ne de soğumasını beklemeden hemen kalıbı ters yüz edip çıkarttım keki ve başladım kalın kalın dilimlemeye hemen 2 kocaman dilimi bir çırpıda yedim.Durdum kekin başında acaba bir dilim daha yesem mi dedim oyyy yok yok bu kadar gece kaçamağı yeterlidir deyip noktayı koydum.

Hepinize sevgilerimi yolluyorum sağlıklı mutlu günleriniz olsun.






0 yorum:

Yorum Gönder