Vişnap

Fırında Sebzeli Palamut

0
Merhabalar.
Canım sıkkın durduk yerde sıkkın değil illa birileri varlıkları ile senin öyle güzel canını sıkmayı başarıyorlar ki uzakta dahi olsa fark etmiyor.

Dün gece bazı kararlar aldım ve umarım aldığım kararlarda istikrarlı olur yoluma devam ederim.Nerede canımı sıkan birileri varsa artık bundan sonra hiç birini yanımda ömrüm de tutmayacağım.

Vallahi sabır sabır ama bu tip kişiler kompleksleri ile siz de olan sabrı da tüketip sıfıra indiriyorlar.

Kapris hayatım da sevmediğim en fena en asabımı bozan olgu.Kimse kapris yapmasın yapmayalım karşımızdakilere.Derdin sıkıntın ne ise geç karşıma konuş benimle.Anlamam ben nazdan niyazdan kaprislerden bu beni daha da olumsuz davranışlar içine sürükler,uzaklaştırır her zaman.

Neyse bir dokun bin ah işit misali oldu giriş yazım. Gerçi bana dokunan sadece ruhum gönlüm ve de duygularım dokunup,değiyorlar bam telime;iyice körüklendim bugünler de.

Bugün hepimizin bildiği ve yaptığı nefis harika bir lezzet fırında sebzeli palamut ile mutfağım evim şenlendi.
Malzemeleri:
2 Adet palamut
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet orta boy patates
 1 Adet orta boy kabak
1 Adet orta boy havuç
7/8 Adet çeri domates
3/4 Adet çarliston biber
Bir tutam maydanoz
1 Adet limon
2 Yemek kaşığı tereyağ
Kekik,kırmızı pul biber,karabiber
Tuz
1 Çay bardağı su
Tarifi:
Palamutları balıkçıda orta kalınlıkta dilimletelim.Olmadı ev de kendimiz dilimleyelim.Yıkayalım süzgeçe alalım.

Sebzelerini soyalım.Kuru soğanları halka halka keselim.Biberlerin saplarını tohumlarını çıkarıp halka doğrayalım.Patatesi,kabağı ve havucu da dilimleyelim.Çeri domatesleri de halka halka keselim.

Bütün sebzeleri derince bir kaseye alıp baharatlarını ve tuzunu katalım harmanlayalım.

Fırın tepsisinin dibine bu sebzeli harçtan bir miktar koyalım üzerine süzdürdüğümüz palamut dilimlerini dizelim.Onun da üzerine kalan sebzeleri yayalım.Limonun kabuğunu soyup halka halka dilimleyip üzerlerine koyalım.1 çay bardağı suyu katalım.
2 yemek kaşığı tereyağını da ilave edip 200 derece fırında pişmeye bırakalım.

Pişmesine son 10 dakika kala fırını ızgara konumuna getirip ateşi üstten vererek sebzeli palamutların hafif kızarmalarını sağlayalım.
Artık kış gelse kar yağsa diye özlemle bekler oldum.Bir de şu bir iki ay çabucak geçse aralık ayı bir an evvel gelse diye öylesi çok arzu edip istiyorum ki.Benim yine inzivalarım geldi çok sıkıldım buralar da İstanbul'da o ne dedi bu ne yaptı her gün bir sorun sorun.Sorunlar başkalarından kaynaklanınca insan daha da bunalıyor.

Hepinize gönüller dolusu sevgilerimi selamlarımı yolluyorum Sorunsuz relaxlı ömürler diliyorum.






0 yorum:

Yorum Gönder