Vişnap

Soya Soslu Uskumru.

0
Merhabalar.
Geçen evden öğlen vakti çıktım akşam üzeri eve döndüm.
Tek başıma gönlümce vakit geçirmek istedim ama olmadı tanıdık yerde oturursan tanıdıklarının biri gelir diğeri gider kalamazsın yalnız.,
Deniz ve ben  yalnız kalmaktı tek isteğim.
Olmadı olamadı.
Oysa nasıl da ihtiyaçım vardı sakin geçireceğim bir zamana.
Neyse artık bir başka zaman beni tanımadıkları bir başka yere gideceğim.

Eve dönerken aklıma soya soslu balık yapmak geldi aldım balığı geldim eve ve hemen ayıkladım yıkadım haşladım.

Devamı tarifi aşağıda..
Malzemeler:
1 Adet ithal uskumru
1 Tatlı kaşığı hardal
1 Kahve fincanı soya sosu
Yarım limon suyu
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
2 Yemek kaşığı sirke
8/10 Adet arpacık soğan
3 Diş sarımsak
Tuz
Tarif:
Balığımız buzlu olduğundan çözülmesini bekleyip ayıklayıp yıkayıp buharda haşlayalım.
Soğuk suyun altında derilerini soyalım.
Nazikçe kılçıklarını ayıklayalım.
Derince tabağa alalım irice böldüğümüz uskumruları.

Diğer kase de sos malzemelerini (hardal,soya sosu,limon suyu,sızma zeytinyağı,sirke ve tuzu iyice çırpalım.
Bir ufak sahan da arpacık soğanlarını ve sarımsakları bütün olarak  bir yemek kaşığı sıvı yağ ve bir çay kaşığı toz şeker ile karamelize olana kadar sık sık karıştırarak kavuralım.
Karamelize olunca uskumruların üzerine ilave edelim.

Hazırladığımız sosu  üzerlerine boca edip bir gece bekletelim ki iyice sosunu içine çeksin uskumrular.
Ertesi günü servis tabağına alıp ince kıydığımız derotu eşliğin de ve karabiber serpip servise sunalım.
Yapacak olanlara şimdiden afiyetler olsun.
Sevgilerimle..




0 yorum:

Yorum Gönder