Vişnap

Şakşuka.

0
Merhabalar.
Bildiğimiz karışık kızartmanın adı nasıl ne zaman tuttu da şakşuka oldu bilemiyorum ve ben şakşuka adını hiç sevmiyorum.Sanırım sebzelerin doğranış şekillerinden dolayı şakşuka denmiş olabilir.Madem karışık kızartma adının önüne bu kadar çok geçtiyse şakşuka adı ben de el mecbur şakşuka diye yazıyorum tarifin adını.

Çoğumuzun çok sevdiği en favori lezzetlerinden bizler de çok seviyoruz ve sık sık yapıyorum.Yanın da buz gibi ayran veya bol dereotlu cacık bir de sıcak ekmek oldu mu daha da bir şey istenmez o sofrada.
Malzemeleri:
2 Adet kemer patlıcan
2 Adet kabak
300/350 Gr sivri biber
3 Adet kırmızı kapya biber
2 Adet büyük domates
Yarım su bardağı koyu yoğurt
4/5 Diş sarımsak
2 Su bardağı fındık yağı
Tuz
Tarifi:
Patlıcanları alacalı soyup yıkayıp iri kuş başı doğrayalım üzerlerine tuz serpip yarım saat kadar bekletelim acı siyah suyunu iyice salsın.Kabakları da yıkayıp kabuklarını soyup patlıcanlarla aynı boyda doğrayalım.Sivri biberleri ve kapya biberleri de yıkayıp saplarını,tohumlarını kesip atalım doğrayalım.Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım.

Diğer yanda bir kase de rendelediğimiz sarımsakların yarısı ve yoğurdu iyice çırpıp hazır edelim.Derince kızartma tavasına fındık yağını alıp iyice kızdıralım.Acı siyah suyunu salan patlıcanları bol su ile yıkayıp mutfak havlusu ile kurulayıp kızgın yağda kızartalım.Kağıt havlu serdiğimiz tepsiye alalım kızaranları.Sırasıyla aynı yağda biberleri ve de kabakları da kızartalım.

Ufak sos tenceresine bir yemek kaşığı fındık yağı koyup doğradığımız domatesleri katalım saldığı suyu çekene kadar pişirelim.İnmesine yakın kalan diğer rendelenmiş sarımsağını da katıp karıştırıp ocağın altını kapatalım.

Servis tabağına alalım kızartmalarımızı üzerine domates sosumuzu onun da üzerine yoğurt sosumuzu ilave edip servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Şakşuka kızartmasına patates ve havuçta kızartıp ilave edebiliriz ben de havuç yoktu o esna da patatesi de ben istemedim.Çünkü anında yiyip bitirilemediği zaman patateste çabuk bayatladığından lezzet kaybı oluyor ondan dolayı ilave etmedim patates.

Biraz fazla yapıyorum bu tür kızartmaları 2 gün filan zeytinyağlı çeşidi oluyor bana istediğiniz an hazır elinizin altında bir çeşit.
Sevgilerimle.




0 yorum:

Yorum Gönder