Vişnap

Sebzeli Tavuklu Börek.

0
Merhabalar.
Bir iki ay olmuştur bu börekleri yapıp deep freeze attığım.Bugün çıkarttım ve pişirdim bir güzel de afiyetle yedik beş çayının yanın da.Beş çayı derken aslında saat beş değildi,nereden gelip yerleşmişse dilimize sanırım İngiliz'lere olan özentidir:)Biz Türk'lerin hiç çay saati belirli saatler ile sınırlandırma imkanı olabilir mi.Vurur aklımıza gecenin sabaha yakın saatin de dahi çayımızı demler içeriz.Yeter ki canımız çay istesin.

Öğleden sonra iki civarlarıydı ve ben öyle çok açıkmıştım ki kriz gibi dolanırken mutfakta bir de hani bazen gönül gezdiririz ne yesek diye öyle bir anıma denk geldi.Dolabı talan ederken hiç biri beni cezbetmiyordu ki birden deep freezde bunları gördüm hah işte bana mideme gönlüme hitap edenlerimi buldum diye.Arkadaşımı aradım hemen çayın suyu ocağa börekler buzu az çözülüp hemen fırında yerlerini aldılar.

Ben de bu boş anım da beklerken hemen tarifini yazayım istedim.Börekler piştiğin de iki dakika da fotoğraflarını da çeker koyarım tarifin yanına düşünçeleri ile geçtim pc nin başına.
Malzemeleri:
3 Yaprak yufka
1 Adet orta boy minik küp doğranıp haşlanmış patates
1 Çay bardağı haşlanmış bezelye
1 Çay bardağı minik küp doğranıp haşlanmış havuç
1 Çay bardağı haşlanmış yeşil mercimek
300 Gr minik küp doğranmış tavuk göğsü
2 Yemek kaşığı tereyağ
Yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
(1 er çay kaşığı)
Kırmızı pul biber
Karabiber
Köri
Tuz 
Börek ara sos malzemeleri:
1 Su bardağı süt veya su
1 Su bardağı fındık yağı
Tarifi:
Tencereye tereyağını alıp eritelim.İçine minik küp tavukları atalım Saldığı suyu çekene kadar pişirelim.İçine haşlanmış bezelyeyi,havuçu,yeşil mercimeği ve hafifce ezdirdiğimiz haşlanmış patatesleri katalım.Tuzunu ve baharatlarını da katıp kaşıkla alt üst edip harmanlayalım.İç malzememiz hafif soğuyunca rendelenmiş kaşar peynirimizi de katalım alt üst edelim.Kenara alalım malzememizi.

Mutfak tezgahına ilk yufkamızı serelim üzerine her tarafına bir kasede karıştırdığımız sos malzememiz olan sütlü yağı yufkanın her tarafına fırça yardımı ile sürelim.İkiye katlayıp yarım daire elde edelim.Yufkanın geniş kısmına tavuklu sebzeli iç malzememizi boyunca koyup yayalım uzun kısma.Ve yukarıya doğru gevşekçe rulo yaparak saralım uzun silindir haline gelsin böreğimiz.Ve dört parmak enliğinde keserek yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize sıralayalım böreklerimizi.

Diğer yufkalara da aynı işlemleri yapalım.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu susam vs serperek ön ısıtılma yapılmış 190/200 derece de nar gibi olana kadar kızartalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Görselde fon olarak üzümü kullandım niye kullandım?Çünkü ben bazen üzümle börek yemeği çok severim.Bir iki tane böreğimi yerken çok güzel bana eşlik ettiler.Ahhh o ilk tercihimiz çayım arkadan yetişene kadar.Maalesef illa da bize çay olsun kırmızı su olsun diyenlerdenim ben de:)

Not: Böreğin üzerinde  olanca bolluğu ile susam,çörek otu,haşhaş tohumunu bol kullanmayı çok seviyorum.Ve  bunları tek tek kavanozlardan alıp serpene kadar ben de hepsini birden karıştırıp bir arada aynı tek kavanozda buluşturdum hem işim kolaylaştı hem de hiçbirinden vazgeçemedik lerimi bir arada kullanıyorum artık:)  SEVGİLERİMLE.





0 yorum:

Yorum Gönder