Vişnap

Palamut Salatası

0
Merhabalar.
Ve de bugün soframıza palamut salatası bir geldi pir geldi sofranın en gözdesi olmayı başardı.Ne zaman yeni bir tarif deneyip az yapsam yiyenin ağzında damağında kalıyor.Haa bu arada bazı yeni denediğim tariflere hım ıhm denip eh fena olmamış dedikleri de olmuyor mu oluyor tabii ki:))

Ama bu palamut salatası harika güzel oldu bol ekşili mayhoşlu mayhoşlu süzüm süzüm süzüldü sofrada.Ve ben yine yeniden daha fazlasını yapacağım söz verdim:)

Bu salatayı yapma olayım bir gece öncesi doymayan gözüm ile 3 kişi için 4 adet palamut pişirince eee tabii bir adet palamut yenmedi öylece bütün olarak iki fileto halinde öksüz kala kaldı sofrada.Soğuk kalan balık ertesi güne kaldı mı yüzüne bakan olmaz biliyorum ben de tuttum salata yaptım iyi ki yapmışım ellerime aklıma sağlıklar olsun:)
Malzemeleri:
1 Adet ızgara yapılmış palamut
2 Adet küçük kırmızı soğan
1 Tutam maydanoz
1 İri diş ezilmiş sarımsak
Yarım limon suyu
Yarım çay bardağı elma sirkesi
2 Yemek kaşığı nar ekşisi
1 Çay bardağı sızma zeytinyağ
2 Tatlı kaşığı taneli hardal
Yarım çay kaşığı karabiber
Balık tuzlu olduğu için tuz ilave etmedim.
Tarifi:
Izgara palamutun derilerini kılçıklarını ve de siyah etli kısımlarını ayıklayıp çıkaralım.Elimizle ufak parçalara bölelim.Üzerine piyazlık doğradığımız kırmızı soğanları ve de minik kestiğimiz maydanozları ilave edelim.

Sos malzemelerimiz için derince kaseye limon suyu,sirkeyi,nar ekşisini,sızma zeytin yağını,taneli hardalı,karabiberi ve de ezilmiş sarımsağı alıp iyice çırpalım.Hazırladığımız sosu servis tabağına aldığımız palamutların üzerine boca edelim.Alt üst edip sosun balıkların her yerine bulanmasını sağlayalım.

Vaktimiz varsa bir iki saat sosuyla bekletelim balıklar sosu iyice  içlerine çekip lezzetine lezzet katılsın.Sonrası malum doğru servise.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Bugünlük benden bu kadar aslında bitiş yazım da bir iki cümle daha yazmayı çok isterdim de yapacak öylesine çok işlerim var ki onları bitirmem lazım.Bir başka zamana artık hoş kalın gönlünüz neşe dolu olsun.Sevgilerimle:)




0 yorum:

Yorum Gönder