Vişnap

Çingene Palamutu.

0
Merhabalar.
Dün sabah harika geçen tatilimi nihayetlendirip stressler şehri İstanbul'a Giresun Görele'den dönüş yaptım.Bu sefer gidiş ve de dönüşümü otobüsle tercih ettim.İlk önceleri bir huzursuzluklar yaşadım uzun yolculukları sevmeyen biri olarak.Fakat öylesine çok sevdim ki otobüs yolculuğunu adeta unutmuşum etrafları doğayı seyretmeleri.Şimdi otobüsler ne kadar konforlu bayıldım bayıldım.İnternet var müzik,tv,klima,kekler kurabiyeler çaylar,içecekler koltuklar da öyle çok rahattı ki gece oldu mu uyudum uyudum molalar da uyandım sadece:)Ve ben sanırım acil bir durum olmadıkça arada sırada belki de hep otobüsle gidip gelmeleri düşünüyorum bundan böyle:)

Oralar da öyle harika geçti ki günlerim 2 günü yaylada  kaldım 2 günü köyde. Bana istedim yer yatağı yapın yaptılar arada severim yer sofralarını ve de yer yataklarını.Bilmem neden ben köyleri de çok seviyorum doğal yemyeşil börtü böcekler büyük baş hayvanlar hele bir minik siyah keçi ki o daha küçük bir oğlaktı öyle çok sevdim ki yolumun üstüne çıkınca dayanamadım mıcıkladım yoğurdum bebek keçiyi vallahi:)

Güzel geçen tatilimi tatlı varlığı ile taa Kars'tan aktarmalı ve zorlu yolculukları ile gelip şenlendiren can dostum canım Elet'ime de sonsuz teşekkürler ediyorum.İyi ki tanımışım iyi ki ömrümde kalbimde yer almışsın Rabbim nazarlardan korusun aramızda ki güzel dostluğu canım Elet'im benim.<3

Ben de köy ve tatil anıları bitmez en iyisi bu kadar yeter deyip sizleri de fazla sıkmadan tarifime geçeyim aslında öylesine çok özlemişim ki yazmaları bir yandan da bloğun formatından çıkmak istemiyorum.Bu gece diğer bloğumda yazayım yazılarımı olanca hevesimi gidereyim:)
Malzemeleri:
Kişi sayısınca çingene palamutu
Tuz
Un
Fındık yağı(sıvı yağ)
Tarifi:
Palamutları balıkçıda fileto olarak kestirelim eve gelince bol su ile yıkayalım süzdürüp tuzlayalım.Biz de bu arada salatamızı yapalım,soframızı kuralım.Tavaya da fındık yağımızı koyalım genişçe bir tepsiye de unu koyalım süzülen palamutları önlü arkalı una bulayıp fazla unlarını silkeleyelim.

Ve bol kızgın sıvı yağda önlü arkalı nar gibi kızartıp kızaranları kağıt havlu üzerine çıkartarak fazla yağlarından süzülmelerini sağlayalım.

Ve soğutmadan hemen servis edelim.İşte bu kadar kolay bir lezzet balık pişirmek.Ne bizleri yoruyor ne de öf aman dedirtiyor yeter ki hep balık olsun sofralarımız da tabii bu sözlerim balık yemeyi çok sevenler için sevmeyenler de vallahi bence sevmeye çalışsınlar.Afiyetler olsun.
Şimdi benim isteğim çingene palamutları büyüsünler yağlansınlar ve ben kasım aralık ayı gibi yine Görele'ye gidip onları tuzlayıp lakerda yapayım ve aynı zamanda yine kısa bir kış tatili olsun bana istiyorum:)
Diğer tariflerim de birikti pc yi yanıma almadığımdan oralar da yazamadım sadece fotoğraflarını çektim.Hepsinin tariflerini ilerleyen günlerde tek tek yazıp sizlerle paylaşacağım.Sevgilerimle hoşça kalın.





0 yorum:

Yorum Gönder