Vişnap

Ciğerli Kağıt Kebabı.

0
Merhabalar.
Tavuk ciğerini seveniniz vardır muhakkak ben çok çok severim.Sevmeyeni de vardır.Hani aaaa neden sevmiyorsun sevsene gibi ısrar etmeleri de hiç anlamam bir insan bir şeyi severse sever,sevmezse sevmez.Herkesi rahat bırakalım bu konuda diyorum.Neden böyle serzenişte bulundum.?

Geçen burada başıma geldi de ondan.Sevmediğim kısırı neden yemiyormuşum,aaa kısır da sevilmezmiymiş?gibi böyle sanki kısırı sevmemek kabul edilemez bir durum gibi tavır sergilendi.Kendimi uzaydan gelmiş dışlanmış gibi hissetim.Sağolsun ya bana bu duyguyu hissettiren o kişiye.

Kalktı inadına inadına bir ufak tabak kısır getirdi aaah bak benim kısırım şöyle güzeldir böyle muhteşemdir ye  yee bundan sonra hep kısır yiyeceksin gibi ahkam kesti durdu anlayışsız.

Ben kendi yaptığım kısırı bile yemiyorum da benden güzel mi yapıyorsun da senin kısırını yicem.Kaşığın ucu ile aldım bu kadar daha yemem sana ayıp olmasın istediğimden tadına baktım,söylemiştim sana bana kısır koyma diye.!!Bir kısır davası gitti bitti o gün de nihayet:)

Gelelim ciğerli kağıt kebabına bizler çok sevdik ayıla bayıla yedik en kısa zaman da tekrar yapmaya karar verdik.
Malzemeleri:
3 Yemek kaşığı tereyağ
1 Kilo tavuk ciğeri
2 Adet orta boy kuru soğan
2 Adet orta boy havuç
2 Adet orta boy patates
1 Su bardağı bezelye
2 Adet yeşil biber
1 Adet kırmızı kapya biber
1 Tatlı kaşığı kekik
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı kara biber
Tuz
Tarifi:
Kuru soğanları küp doğrayıp bir yemek kaşığı fındık yağını kızdırdığımız kuşaneye alıp soteleyelim.İçine saplarını kestiğimiz irice doğradığımız biberleri katıp devam edelim sotelemeye.

Havuçların,patateslerin kabuğunu soyup küçük küpler halin de doğrayıp sotelenen soğanlara katalım.Bezelyeyi de ilave edelim.Üzerine az  yarım çay bardağı sıcak su katalım.Kapağını kapatıp kısık ateşte sebzeler yarı kıvamda pişsinler.

Tencerede suyu kaynatıp ocağın altını kapatalım.Temizleyip,yıkayıp süzdürdüğümüz tavuk ciğerlerini ikiye üçe kesip kaynar suyun içine atıp 3/4 dakika bekletelim ciğerin o koyu renk suyu olmasın diye bu şekil yaptım iyi güzel de oldu.

Sıcak suyun içinden süzdürerek alıp kenarlı tepsiye koyalım ciğerleri.Üzerine de sotelediğimiz sebzeleri katalım,baharatlarını,tuzunu da ilave edip  yavaşça harmanlayalım.
Yağlı kağıtları 4 porsiyon olmak üzere mini fırın tepsisi ebatlarında kestim.İki kat üst üste yağlı kağıt kullandım.Yağlı kağıdın ortasına ciğer kebabımızı koyalım eşit şekilde yayalım.Üzerlerine bir kaç parça tereyağ parçaları koyalım kağıtları paket şeklinde kapatalım.Kağıtların üzerlerine hafif ıslattığımız elimizle su serpelim.

200 derece ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat kadar pişirelim.Servis tabağına aldığımız ciğer kebaplarımızın üzerlerinden kapak şeklinde kağıdı kesip kağıt ile servis tabağına alıp sıcak olarak servis edelim.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Taze soğan ve dereotunun da çok yakışacağını düşünüyorum.Ev de yoktu şayet yapacak olursanız ilave etmenizi tavsiye ederim.
Yüreğinizden dost kıpırtıları,yüzünüzden sıcak tebessümleriniz hiç gitmesin.Sevgilerimle..





0 yorum:

Yorum Gönder