Vişnap

Bir Bir Kurabiyesi.

0
Merhabalar.
Yine bir anne tarifi.
Ne güzel yapardı ahh canımm benim.
Ne zaman istesem hiç erinmez hemen beş dakika da yapıverirdi.
Anneler ne kutsaldırlar bütün anneleri sevgi ile selamlıyorum.
Ölenlere de Rabb'imden Rahmetler diliyorum mekanları cennet olsun.

Bugün kek istedi canım.

Keki fırına attım içimde bir coşku off offf unlarla oynayasım var.
Hazır böyle coşmuşum hadi bir de kurabiye yapayım dedim.
Nasılsa mutfağın altını üstüne getirmişim.
Unlar yumurtalar margarinler çıkan bulaşıklar.
İşe bulaşıkları makineye  atmakla başlayım.
Sonrası kurabiyelerin başına geçeyim.
Malzemeler:
1 Çay bardağı yoğurt
1 Çay bardağı yağ (yarısı sıvı yağ yarısı margarin)
2 Çay bardağı toz şeker
1 Çay kaşığı karbonat 
1 Çay bardağı ceviz kırığı
Alabildiği kadar un (kulak memesi kıvamı)
1 Yumurta akı içine sarısı üzerine
Tarif:
Karıştırma kabına yumurta sarısı hariç bütün malzemeleri katıp elimizle güzelce yoğuralım.
Hamurun kıvamı ele yapışmayacak.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine elimizle ceviz büyüklüğünde aldığımız hamurları yuvarlayıp üzerlerine hiç bastırmadan dizelim.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derece ısınmış fırında pişirelim.
Fazla tutmayalım hafif pembeleşip kızarmadan alalım soğuduğun da yumuşaklıkları gidip kıtırlaşıyor kurabiyeler.
Afiyetle..

Arkadaşıma da hemen telefon açtım çay suyunu koydum kek pişti.
Kurabiyeler de çay demini alana kadar hazır olur gel bekliyorum dedim.
Ve o an kapı çaldı.
Bir başka arkadaşım daha geldi habersiz hani çat kapı yaptı
dediklerimizden.
Ben de severim çok sevdiklerime nazım geçenlere aniden çat kapı yapmaları.
Hemen bir servis daha hazırladım camın önüne.

Haydi ben gittim kalın sağlıcakla.
Sevgiler sevgiler...


0 yorum:

Yorum Gönder