Vişnap

Beşamel Soslu Tavuklu Kabak Dilimleri.

0
Merhabalar.
Bu akşamın iftarını arkadaşlarla toplaşıp değişiklik olması adına Yeniköy'de yaptık.Çok güzel oldu neşe için de kahveler eşliğin de güzel sohbetlerimizi de yaptık vakit geç olmadan da eve dönelim dedik.İftara yakın ve iftar sonrası günümüz çok güzel geçti.

Bu nefis tarifimi de geçenler de sahura yapmıştım.Evet sahur için bana göre pek uygun değil ama iftarda da ev de olmadığımız için ve bloğuma da tarif girmek adına aklıma düştü yaptım yapınca da bir şekil de tüketmemiz gerekiyordu.

Umduğumdan çok çok fazla sevildi çok hafif olmuştu ertesi günü bizleri hiç rahatsız etmedi çok şükür.Ne diyordum hah işte tam 3 gündür yayına veremedim bir türlü netim öyle ağırdı ki sayfalarım açılmadan hep kapandı.Neyse bu gece bana izin verdi de yayınladım nihayet.
Malzemeleri:
2 Adet büyük kabak yaklaşık 700/800 gr
2 Adet orta boy domates
1 Adet küçük boy kuru soğan
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
2 Adet yeşil sivri biber
Yarım kilo tavuk but kemiksiz derisiz
1 Yemek kaşığı tereyağı
Yarım su bardağı kaşar peynir rendesi

Beşamel sos malzemeleri:
2 Yemek kaşığı tereyağ
2 Yemek kaşığı un
 2 Su bardağı soğuk süt
 1 Su bardağı kaşar peynir rendesi
Bir çimdik muskat rendesi
Tuz
Karabiber
Tarifi:
Kabakları güzelce yıkayalım kurulayalım.Baş sap kısmını kesip atalım.Kabuklarını ben soymadan yuvarlak kalın dilimler halinde dilimleyip alt üst ızgarada pişirdim.

Diğer yanda kuru soğanı yemeklik doğrayıp bir yemek kaşığı tereyağ ile iyice karamelize olana kadar kavuralım içine yeşil sivri biberleri de ince doğrayıp katalım kavrulsunlar.Kırmızı pul biberini ve tuzunu da katalım.Domatesi yıkayıp mini küpler halinde doğrayıp karamelize olan kuru soğanlara katıp saldığı suyu çekene kadar kavurmaya devam edelim.

Tavuk butları yıkayıp mini küpler halin de doğrayıp domatesli soğanlı harça katalım pişirmeye devam edelim.İç harcımız hafif ılınınca içine yarım su bardağı kaşar peynir rendesini ilave edip hepsini alt üst edip harmanlayalım.

Izgaralanmış kalın kabak halkalarını yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.Üzerlerine tavuklu harçtan aldığı kadar ilave edip diğer kabak dilimini üzerine kapatalım.

Diğer yanda beşamel sosunu hazırlamak için tencereye tereyağını alıp eritelim unu katalım unun kokusu çıkana kadar kavuralım.Soğuk sütü ilave ederek karıştırarak beşamel sosumuzu pişirelim.Fazla koyu kıvamlı olmasın.Ateşin altını kapatıp kaşar peyniri rendesini,tuzunu,karabiberini,muskat rendesini ilave edip alt üst harmanlayalım.

Beşamel sosumuzu kabak dilimlerimizin üzerine biber yemek kaşığı ilave edip tavuk sotemizi yaparken tencerin dibinde kalan domates sosumuzdan da birer tatlı kaşığı ilave edelim görsel olarak çok güzel oluyor.İsterseniz şart değil yarımşar çeri domatesi de en üzerlerine koyalım,200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Ramazanın bitmesine sayılı günlerimiz kaldı ve bu sene ben hiç anlamadım hiç zorlanmadım kuş gibi geçti ramazan ayı çok şükür binlerle şükürler olsun.

Bayrama kadar ya görüşür ya görüşemeyiz şimdiden hepinizin bayramını kutluyorum sevdiklerinizle beraber şeker bal tadında geçsin bayramınız,sevgilerimle.




0 yorum:

Yorum Gönder