Vişnap

Fırında Kaşar Peynirli Biberiyeli Baby Patates.

0
Merhabalar.
Sahur için farklı tarifler yapma azmi ve de çabasındayım.Nedeni ise kahvaltıları sevmeyen ben az da olsa değişik lezzetler ile ertesi günü kendim açısından kurtarma düşünçelerin deyim.Bugün 5 nci gün ve var daha 25 gün Rabbim elbet kolaylık verir.Aslında kahvaltıya hep soğuk bakmamdan dolayı sıkıntılarım.Yemek istemiyorum yiyemiyorum yemeyince de ertesi günü inanın uzuyorum ince ipler gibi açlıktan uza uzaya bildiğim kadar:)Haa bunları yapıyorum yiyormuyum yok yine aynısı ben de durumlar.Bir kaç lokma ekmek peynir zoraki o da.Bana kalsa ben sahura dahi kalkmam da işte olmuyor öyle bizim her istediğimiz mecburuz çoğunluğa uymaya:)

Dün de sahur için hepimizin bildiği fırında tereyağlı,kaşar peynirli baby patates yaptım.Tek kelime ile harika oldu lezzeti.İçi yumuşak dışı kıtır çıtır çıtır kızarmış miss miss enfesti.
Malzemeleri:
İstenilen miktar baby taze patates
Tereyağ
Kaşar peynir rendesi
Az miktarda sıvı yağ
Taze biberiye
Kekik
Kırmızı pul biber
Çeri domates
Tuz
Tarifi:
Baby patatesleri kabuğu ile pişireceğimiz için iyice yıkayalım.Kurulayalım derince kaseye alalım.Üzerine bir başka kasede çırptığımız sıvı yağ tuz,kekik,kırmızı pul biberini ilave edip diğer kasede ki baby patatesler ile harmanlayıp karıştıralım sos her tarafına bulansın.

200 derecelik ısınmış fırında bütün olarak patatesleri fırınlayalım.Yarı pişme kıvamına gelince her bir patatesin üzerine çatalla bastırarak hafifçe ezelim ki dışı çıtır içi yumuşacık olsunlar.

Üzerine her bir patatesin üzerine yaklaşık birer çay kaşığı kadar parça parça tereyağı koyalım rendelediğimiz kaşar peyniri rendesini de her tarafına serpelim.Biraz bol olsun kaşar peyniri rendesi.Asıl lezzeti veren ana malzememiz kendisi ne de olsa.Taze biberiyeleri de üzerlerine rast gele ilave edelim,aroması müthiş güzel oluyor.

Çeri domateslerini de bu aşamada ikiye bölüp rast gele üzerine koyup ilave edelim.Tekrar fırına sürelim.Patatesler tam kıvamında pişip kaşar peynirleri eriyene kadar fırınlayalım.Ve soğutmadan sıcak sıcak sahur sofrasına getirip servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.Hem kolay hem doyurucu bir de şık sunumlu daha ne olsun değil mi.

Malzemeler için kesin tutarlar vermedim aşağı yukarı göz kararı yapacağınız miktara göre sizler damak tadınıza göre ayarlarsınız diye düşündüm.Vallahi sizlerin de bloglarını talan ediyorum sahurluk ne güzel değişik tarifleriniz var ve ben elimden geldiğince aklıma not aldıklarımı sırasıyla yapmayı düşünüyorum.

Hepinize hayırlı bereketli bol misafirli iftarlar ve de sahurlar temenni ediyorum sevgi ile kalın.





0 yorum:

Yorum Gönder