Vişnap

Hellim Peynirli Domatesli Sıcak Kanepeler.

0
Merhabalar.
Ramazana sayılı günler kaldı ben güya büyük temizlikler yapıp bitirecektim ramazana kadar.Oooo nerede,bol bol gezmelerden adeta içime gezme börtü böcüleri kaçtı gibi gibi.Gerçi büyük olan işlerin çoğunu yaptım bütün dolap içleri dışları hurçlar bilmem neler hepsi elden geçtiler.Tasnifledim verilecekleri filan hep verdim.Bitiremedim derken vallahi camlar banyolar filan hepten kaldılar ramazan ayını pis pis geçirecekler ve benim de içim içimi yiyecek oysa ben huzurla kafama hiç bir eksiklik takılmadan geçirmek isterdim ramazan ayını.

İnsan bazen öyle bir an oluyor ve aman boş ver diyebileceği anlar oluyor ve ben o durumdayım ne kadar beynimi meşgul etse de yapılacak olan işler bir ay sonra kaldığım yerden devam ederim.Zira asla asla ramazan ayında hiç iş güç yapamayanlardanım ben benim sanırım kan şekerim filan çok düşüyor.Bırakın işleri güçleri ben aklımı bile zor topluyorum.Sarsak biri olup çıkıyorum her zaman böylesi en güzel ay da.

Bu ramazan da yine iftarları evde yapmayacağız her sene olduğu gibi evin dışında işyerinde Allah nasip ederse kalabalıkla açacağız oruçlarımızı.Benim en çok sevdiğim iftarlar böyledir illa ki illa birileri olsun soframız da hele de habersiz gelenler oluyor ya o en son an da ömrüm diyorum onlara onlar hep olsunlar bizleri mutlu etsinler.

İftarda yokuz ama bunun sahurları var sahurlar da evdeyiz.Ben kahvaltıları sevmeyen vişnap ramazan ayı boyunca devamlı kahvaltı kahvaltı bana yarı zamanlardan sonra bir bıkkınlıklar geliyor ki hiç bir şey yiyesim bile gelmiyor.Buna çare olarak daha değişik cazip sunumlu hoş alternatif arayışına girip öyle ve böyle ramazanın sahurlarını tamamlamaya ahtediyorum.Yoksa aç açına bir parça ekmek bir parça peynirle kalkarım o kahvaltı sofralarından ve ertesi günü de uza uzayabildiğin kadar açlıktan:)

İşte bu kolay tarifim de sahur için güzel bir alternatif  bence.Sizlerde de kimbilir ne güzel değişik sahurluk tarifler olacak şimdiden sabırsızlıkla bekliycem tariflerinizi paylaşımlarınızı.
Malzemeleri:
Hellim peyniri
Çeri domates
Köy biberi
Sızma zeytinyağ
Kekik
Kırmızı pul biber
Tuz
Simit
Tarifi:
Döküm ızgara tavamızı ocağa alıp ateşi açalım iyice kızsın tavamız.Her hangi bir ızgara,tost makinesi veya teflon tava da olabilir.Tavamıza fırça ile sızma zeytinyağı sürelim.Üzerine yuvarlak dilimlediğimiz simitlerimizi,yıkayıp ikiye böldüğümüz çeri domatesleri,dilimlediğimiz hellim peynirlerini,köy biberlerini ki ben bütün malzemelerimi simitin boyutuna göre ayarlayıp kestim.Kesim boyutu sizlerin istediği şekilde olabilir.

Hepsini ızgaranın üzerine dizelim.Önlü arkalı ızgara yapalım üzerlerine kekik ve kırmızı pul biber serpelim.Domateslerin üzerine tuz serpelim.Her tarafı pişince servis tabağına simitleri alıp üzerlerine bir kaç damla sızma zeytinyağ damlatalım.Birer dilim hellim peyniri üzerine biberi biberin içine çeri domatesi yerleştirelim.Bir kaç yaprakta sunum açısından maydanoz serpelim.Ve sunumunu tamamladığımız sıcak kanepelerin üzerine şöylece göz kararı sızma zeytinyağı gezdirmeyi unutmayalım.Birer de kürdan takalım tepelerine havasına hava katması bakımından.

Şekil servis sunum tamamen yapan hazırlayan kişiye kalmış.Hepsi bu yapanlara yiyenlere afiyetler olsun.
Hepimizin Mübarek Ramazan ayı kolaylıklarla ibadetlerle geçmesi dileği ile ramazan-ı şerifiniz kutlu olsun Yüce Rabbim'e emanet olunuz.





0 yorum:

Yorum Gönder