Vişnap

Yufkadan Pratik Pizza.

0
Merhabalar.
Geçenler de gecenin bir vakti belki de sabahın ilk saatleriydi bende uyku firarlarda canım sıkıldı kalktım tv açtım güzel bir film vardı.Reklam arası gezinirken Rumeli Tv i açtım karşımda yemek mutfak kısmın da gördüm bu nefis güzel pizzanın yapımını.Hemen en dikkat halimle notumu alıp aklıma yazdım o an da.Ve film izlemeye tekrardan döndüm geri tabii bitmiş bu arada film.
Malzemeleri:
4 Yaprak yufka
2 Adet yeşil köy biberi
2 Adet kırmızı kapya biber
6/7 Adet çeri domates
2 Yemek kaşığı konserve mısır
Kaşar peynir rendesi
Sucuk
Sosis
Kekik
Üzeri için 1 adet yumurta sarısı
Ara Kat Sosu:
1 Yemek kaşığı domates salçası
1 Yemek kaşığı ketçap
Yarım su bardağı su
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
Tarifi:
Pizza yapacağımız tepsiyi margarinle yağlayalım.Yufka katlarının arasına süreceğimiz sosunu hazırlayalım.Salçayı,ketçapı,suyu,fındık yağını ve sütü derince bir kasede çırpıcı ile karıştıralım.

Yufkanın tekini tepsiye yayalım.Kenarlarından fazlalıkları tepsinini dışına doğru yayalım.Diğer 3 yufkayı teker teker ortadan ikiye tekrar tekrar saralım kalınca rulo olsun.Rulo yufkaları da enine enine şerit halinde birer parmak kalınlığında keselim.Elimizle havalandırıp şerit yufkaları açalım.

En alt fotoğrafta görüldüğü gibi tepsinin ortasına yanlarına her tarafına eşit olarak serelim şerit yufkalarımızı.Diğer iki yufkaya da aynı işlemi uygulayalım.Aralarına üzerlerine de ara ara bol bol sosundan ve de rendelediğimiz kaşar peyniri rendesinden bir kısmını serpelim.

Üzerine koyacağımız şarküteri ürünlerini istediğimiz şekilde keselim.Çeri domatesleri daire daire dilimleyelim.Biberleri de irice keselim.Kaşar peyniri rendesini,konserve mısırları da katıp hepsini harmanlayıp tepsiye yufkaların üzerine yayalım.Üzerlerine de arzuya göre bol kekik serpelim.Kalan ara kat sosundan da ilave edelim üstlerine.

Şimdi tepsinin dışına  taşırdığımız yufkanın tepsi etrafınca iç kısım kenarlarına ayırdığımız  kaşar peyniri rendesini serpelim.Ve dıştan içe doğru peynirleri saralım dışa sarkıttığımız  yufkayla.Kıvırdığımız yufkanın üzerine yumurta sarısı sürelim.

Bol  olarak ister susam ister haşhaş serpelim üzerlerine.Pizzamızın hem kenar kısımlarını yükseltmiş oluyoruz hem de içlerini kaşar peyniri ile lezzetlendirmiş oluyoruz bu şekil yapınca.180 derece  ısıtılmış fırında alt üst kızarana kadar pişirelim.Afiyetler olsun.
Bizler çok çok sevdik sizlere de eğer daha öncesi yapmadıysanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim pratik bir şekilde pizza yapmanın en kolay pratik şekli bence budur.Aşağıda ki fotoğrafta size fikir olması için yufkaları kesip döşemesini göstereyim istedim şayet pizzanızın daha ince olmasını isterseniz 3 yufka da yeterli olur.Benim tepsim 4 yufka için uygun büyüklükte olduğundan tercih ettim.Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sevgilerinizin muhabbetlerinizin sevdikleriniz ile güzel anlam dolu kelimelerle demleneceği güzel günler diliyorum.Sevgilerimle.






0 yorum:

Yorum Gönder