Vişnap

Tavuk Kıymalı Kara Lahana - Pancar Sarması.

0
Merhabalar.
Pancar sarması yapacağım dünden niyetine girmiştim.
Ahhh acaba tavuklu yapsam nasıl olur deyip fazla da düşünmeden buz dolabında ki kemiksiz tavuk butları rondodan geçirip çoktan kıyma haline getirdim bile.
Diğer işlemleri baharatları tuzu salçası vs vs düz diğer etli sarmalar gibi.

Aklımda tek soru işareti tadı nasıl olacak acaba?

Pişti acele hemen tadına baktım iyi iyi fena sayılmaz bir etli sarma yerini tutmasa da hani arada değişiklik adına yapıla bilinir diye kararımı verdim.
Bir de tuttum sarmaları kuşaneye dizip üzerlerine de tavuk bagetleri yerleştirdim.
Ihmmm vallahi kara lahanaların lezzeti ile bütünleşip pişince çok çok güzel oldu bagetlerin tadı..
Malzemeler:
2 Bağ kara lahana
Yarım kilo tavuk but ızgara derisiz kemiksiz
4-5 Adet tavuk baget
3 Adet orta boy kuru soğan
1 Küçük su bardağı pirinç 
1 Yemek kaşığı biber salçası
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı tuz
2 Yemek kaşığı tereyağ

Tarif:
Büyükçe tencereye su koyalım kaynamaya bırakalım.
Kara lahanaların saplarını kopartıp yapraklarını önlü arkalı tek tek yıkayalım süzgece alalım.
Su kaynayınca içerisine yeterli miktarda kara lahana yapraklarını atalım.
Fazla yumuşamasına fırsat vermeden haşlayıp alıp üzerine soğuk su gezdirip süzgeçe alalım.
Bütün kara lahanalar bitene kadar bu işleme devam edelim.

Kuru soğanı rondadan geçirelim.
Tavuk etlerini de rondodan geçirip kıyma haline getirelim.
Sarma harcımızı derince kaba alalım.
Baharatlarını salçasını tuzunu ve yıkayıp süzdüğümüz pirinçleri de katalım.
Yarım çay bardağı kadar su ilave edip karıştıralım.

Soğuyan kara lahanaların damarlı kısımlarını kesip çıkartalım.
İster elimiz de ya da düz bir tabağın üzerine yerleştirip yaprağı içine iç harcından yeteri kadar koyup saralım.
Yanımıza aldığımız tencerenin dibine bir kaç tane yaprak ve de saplarından koyalım üzerlerine sarmalarımızı dizelim.
Bütün yapraklar ve iç harcımız bitene kadar devam edelim.

Üzerini hafif geçecek kadar sarmaların hizasınca su koyalım.
Biber salçasını da sıcak su ile inceltip ilave edelim tereyağını katalım.
Tavuk bagetleri de sarmaların üzerine koyalım.
Üzerlerini tenceremizin genişliğinde düz bir tabak ile kapatıp öncesi bir iki taşım harlı ateşte kaynayana kadar sonrası ateşin altını kısığa getirip usul usul pirinçler yumuşayana kadar pişmesini sağlayalım.
Afiyetle..
Hepinize sağlıklı huzurlu güzel günler diliyorum.
Rabbim karşınıza düzgün ne istediğini bilen aklı başında dürüst insanlar çıkartsın.
Neden böyle bir temenni de bulundum derseniz.
Yanlış insanlar karşımıza çıktığın da ne sağlık ne huzur ne de hayatın güzelliği kalıyor.
Bu da bizleri delice yoruyor bu tür insanlar ve böyle kişiler bizlerden çok çok uzak olsunlar  istiyorum.
Sevgilerimle..






0 yorum:

Yorum Gönder