Vişnap

Taze Soğan Salatası.

0
Merhabalar.
Nasıl almışım pazardan pırasa gibi taze soğanları geçenler de arkadaşlarla gittiğim de acelemden fark etmedim demek ki.Ben taze soğanların arpacık soğan dedikleri ince olanlarını hep tercih ederim oysa.

Bir de 2 demet almışım dalgınlığıma bakarmısınız eve gelince paketlerden çıkınca fark ettim.Geçen de pazardan dereotu maydanoz roka filan almıştım eve geldim poşetlerden maydanoz çıkmadı kim bilir ektim hangi tezgahta olsun saksıda ki kıyamadığım maydanozlarım iş görür dedim çarşıya gitme derdim olmasın da o an işim öylesine çoktu ki.

Pırasa devasılığında ki taze soğanlarımın yarısını ince doğrayıp kavurdum yumurta kıracağım.Yarısını da napsam derken salatasını yapsam olmaz mı olur neden olmasın ki deyip yaptım.Çok güzel oldu denk düştü akşam yemeğinde de köfte vardı bir nevi piyaz sayılır değil mi:)
Malzemeleri:
8/10 sap kalın taze soğan ince de olur
1 Adet orta boy kırmızı soğan
1 Adet köz kapya biber
4/5 Sap maydanoz
4/5 Sap dereotu
3/4 Adet yeşil zeytin
3/4 Adet siyah zeytin
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı sumak
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
1 Yemek kaşığı sirke
1 Yemek kaşığı limon suyu
2 Yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz
Tarifi:
Taze soğanların dış kabuklarını çıkarıp yıkayıp kurulayalım.Verev olarak keselim.Derince kasemize alalım.Maydanozları ve dereotlarını yıkayıp incecik kıyalım.Köz kırmızı kapya biberlerimizi de ince kıyalım.Kırmızı soğanı ince piyazlık doğrayıp hepsini kasemize katalım.Zeytinleri  ilave edelim.Üzerlerine kırmızı pul biberini ve tuzunu ilave edelim.

Küçük kase de sızma zeytin yağını,sirkeyi,limon suyunu,sumak ve nar ekşisini katıp karıştıralım.Hazır ettiğimiz sosu taze soğan salatamızın üzerine döküp harmanlayalım.Servis tabağına alıp servise sunalım.Afiyetler olsun.
Hoş güzel değişik bir salata oldu biraz da pırasa salatasını andırdı bana.Eee tabii taze soğanlar bu kadar büyük kalın olursa zeytinyağlısı bile pişirilir.Haah acaba zeytin yağlı taze soğan da mı pişirsem bir daha rast gelirsem  böylesi taze soğanlara.Olur bence neden olmasın ki:)
Sevgi ile aşk ile gönül dolusu sıcak muhabbetlerle geçsin günleriniz.






0 yorum:

Yorum Gönder