Vişnap

Somon Pastırma.

3
Merhabalar.
Ne zamandır aklımdaydı somon balığından pastırma yapmak.Fakat buralar da istediğim gibi hem taze hem Norveç somonu bulamadığımdan hep ertelemiştim bu isteğimi.

Sipariş verdiğim somon filetolar metro gross marketten gelince iki büyük fileto halinde hemen ertesi günü yapmak için ben bir parçasını buzdolabına kaldırdım ertesi günü pastırma yapma işlemine girişmek için.

Çemenini kendim yapmak istemediğimden hazır olanlardan aldım kullandım.Somon pastırmam tek kelime ile harika oldu.

Tarifini daha sonra yazarım artık.Şimdilik fotoğraflarını yerleştirdim.Vallahi işte böyle bu işler öncesi evin işleri akşam sofraları sonrası blog işlerim geliyor.Yok yoksa blogtu pc di rüyamda bile zor görürüm:)

Tarifini sonra yazarım dediğim sözlerimin üzerinden tam 2 gün geçti ve ancak kendim de yazma isteği buldum yazdım;yazdım ama öylesi zor ve uzun meşakketli geldi ki bana,neyse zor olsa da tarifimi yazmaları tamamladım şükür.
Malzemeleri:
2 Kg lık somon fileto
Kaya tuzu
Çemen (hazır paket)
Tarifi:
Somonu balıkçımızdan tam fileto olarak alalım.Eve geldiğimizde tekrardan gözden geçirelim filetoların üzerinde kılçık var ise şayet tek tek çıkartalım.Benim somon filetodan bir kaç tane uzun uzun kılçıklardan çıktı.Yıkayalım süzgece alalım.
Bir cam tepsiye borcam da olabilir.Tepsinin dibine bol kaya tuzu serpelim.Somon filetoya bir kaç yerinden bıçak batırıp delelim tuzu iyicene içerilere kadar çeksin.Somonu tuzun üzerine yatıralım.Her tarafına somon fileto görünmeyecek şekilde bol kaya tuzu serpelim.
Bir kaç gün böyle bekletelim,ben tahmini 5/6 gün kadar beklettim.Tepsinin dibinde biriken suları devamlı kontrol edip süzelim.Bir de hava soğuk kış mevsimiydi dışarıda beklettim.Bu sıcak havalar da buzdolabında bekletmek lazım.

Yeterli olarak tuzla pişen somon filetoyu 5/6 günlük süre sonrası bol su ile yıkayıp bir gün kadar suda bekletelim arada sık sık suyunu değiştirelim fazla tuzundan arınsın.Ertesi günü somonu süzüp iyice mutfak havlusu ile hiç ıslaklık yaş kalmayacak şekilde kurulayalım.

Hazır aldığımız çemeni elimize ince ameliyat eldiveni geçirip iyice kuruladığımız somon filetonun her tarafına sürelim.Bir ucuna ip geçirip serin havadar yere  asalım.Çemen bir gün kadar bu şekilde üzerinde kuruyunca ince hava alan amerikan veya pamuklu bir bez torba ile üzerini örtelim toza haşerelere karşı muhafaza edelim.

Sağ olsun devamlı alışveriş yaptığım peynirci pastırmaları muhafaza ettiği beyaz delikli ince bez verdi yıkadım kuruttum onunla örttüm güzelce.Ve terasa astım somon pastırmayı arada kontrol ettim devamlı çünkü somon fazla yağlı olduğu için üzerinde ki çemeni atıyor.Düşen çemenlerin üzerine hemen yenisini takviye ettim .Zaten kurumaya başlayınca o sorun da ortadan kalkıyor.

 Ve pastırma olana kadar bir kaç zaman beklemeye kalıyor işimiz.Aslında hiç zor değil somon pastırma yapmak sadece az sabır ve zaman istiyor.Ama inanın değiyor lezzetine.Benim somon pastırmalarım o kadar çok beğenildi ki çok az kaldı onunla da çok güzel mayonezli yeşillikli bir sandviç yapmayı düşünüyorum.Tabii yemeden millet elimi çabuk tutmam lazım.

Veee en kısa zaman da yine yeniden somon pastırma yapacağım.İster meze olarak ister sıcak ekmekle ister tost,sandviç nasıl isterseniz öyle tüketebilirsiniz.Yani bence hiç üşenmeyin daha öncesi yapmadıysanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.

Öyle zor yazdım ki bu tarifimi ilk defa başıma geliyor bu olay ki ben hem nette sohbet edip hem aynı anda tarif yazabilirken bu sefer bu tarifimi inanın 2 günde zor tamamladım.

Ve dikkatimi çekti ne kadar çok uzatmışım yazıyı tutarlı tutarsız yazmışım işte.Ehhh artık bu seferlik böyle idare edelim diyorum aklımın çok karmaşık olmasını da mazaret olarak göstereyim ve hoşça kalın diyim.Sevgilerimle.




3 yorum: Leave Your Comments

  1. Öncelikle güzel anlatımınız için teşekkürler. Çemen ile kaç gün bekleyecek onu merak ettim. Yanıtınızı heyecan ile bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. selamun aleykum, yazıyı okudum ama tam anlayamadım. bu somon pastırma bildiğimiz pastırma gibi ama balıktan mı oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam evet balıktan oluyor bu pastırma.
      İster somondan "norveç somonuydu benim balık" ister akya balık yeter ki pastırmaya uygun olsun balıklar.
      Sevgiler.

      Sil