Vişnap

Fıstık Ezmeli Rulolar.

0
Merhabalar.
Hafta sonu geldi geçti ve yeni haftaya başlangıç yaptık.Ben de can sıkkın bir süredir sevimsiz olan canım daha da iyice bir sürü sıkıldı sıkıldı.Püfff püfff hayata püfledim beni üzenlere püfledim nefesim yetmedi bıraktım efii püfüü ve bu hafta sonu ev de kalıp uzun zamandır yapmayı düşündüğüm işlerimi tamamladım.İçim rahatladı da ahhh biriken işler de içimi canımı iyice çok sıkmıştı.
Bir ara dinlenmek için kahve molası verdiğim de tuttum bu nefis fıstık ezmeli çıtırları yaptım şipşak atıştırmalıklar hem çok kolay hem de nefis bir lezzete sahipler.Sonrası yanına eşlikçisi miss gibi çayı da demledim.Gelsin sohbetler gitsin bitsin işler yaptım.Vallahi evin işleri yap yap bitmez.Noktayı koyup bir başka zaman kaldığı yerden devam işlere şimdi keyif zamanıdır.
Malzemeleri:
12 Yaprak baklava yufkası
1 Kavanoz yer fıstık ezmesi
4/5 Yemek kaşığı esmer toz şeker
4/5 Yemek kaşığı fındık yağı
1 Su bardağı ceviz içi
Tarifi:
3 Adet baklava yufkasını üst üste koyup 1 yemek kaşığı fındık yağını fırça ile üzerine sürelim.Fıstık ezmesini yufkanın her yerine yayalım.Üzerine 1 yemek kaşığı esmer toz şeker serpelim.İri dövülmüş 2 yemek kaşığı ceviz içini de yufkanın her yerine gelecek şekilde serpelim.

Yufkanın uzun kenarından yukarı doğru sıkıca saralım.2/3 parmak genişliğin de kesip yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim rulolarımızı.Bütün baklava yufkalarımız bitene kadar bu işleme devam edelim.

175 derece ısıtılmış fırında 15 dakika pişirelim.Biraz ılınınca üzerlerine pudra şekeri serpelim.Dilerseniz çikolata,karamel sos ile de süsleyebilirsiniz.Hem sunumu ve de lezzeti çok güzel oluyor.Afiyet bal şifa olsun.
Böylesi kolaylıkları bizlere sunanlara selamlar olsun hani baklava yufkası hazır olmasaydı kim kalkışırdı böyle yok baklavalık yufka aç yok bilmem ne geç anam geç babam ne uzun işlerdir o hamur yoğurmalar"ben daha gözleme yufkasını zor açarken",yufka açmalar.Böylesi çıtırları rüyada yada hazır alır görürdük.İnsan kendi yapınca nasılda keyif alıyor yerken.
Sevgileriniz hep taze kalsın sofralarınız bereketli olsun.




0 yorum:

Yorum Gönder