Vişnap

Isırgan Otu Salatası.

0
Merhabalar beni seven benim sevdiğim canımm arkadaşlarım.
Malum bahar geldi havalar güneşli iç ısıtıcı,güzel suratlara ışığını sıcağını yansıtması oyyy oyyy hasret kalmışım sizler gibi güneşe.Geçen gün attım kendimi kırlara,bahçelere çiçeklerin,ısırgan dolu otların içine şendim neşe doluydum.O neşe ile ısırgan pişirme hevesleri geldi,gelemez olaydı yeahhh yeahhh:)

Nereden nasıl bulaştıysam ısırganlara vallahi tövbeler ettim daha da ısırgan göresim toplayasım yok.Toplarken ayrı sorun ellerim dalandı ama benim hatam bir ara eldivenleri çıkartmıştım birden yeşil ısırganı orada bana bakarken  görünce ayyy birden unuttum dalayan ot olduğunu çıplak elle bir daldım kopartayım ısırganı diye ahhh haaa ıspanak mı sanmıştın cancağızım canımmm "vişnapcımmm"beni bir daladı ben onu kopartacağım derken  o beni bir güzel yaktı parmaklarımı bir çığlık attım.

Bayağı sesim kuvvetliymiş,millet bana döndü n'oluyor ne var der gibi utandım yok yok bir şey ısırgan daladı beni o kadar geçti bile.Ne geçmesi yahu sızlattı kızarttı vallahi değdiği yerleri:)
Malzemeleri:
1 Bağ ısırgan otu
2 Adet kornişon turşu
1 Adet yeşil biber
1 Adet domates
Yarım çay bardağı kırmızı soğan turşusu
Yarım çay bardağı kırmızı lahana turşusu
Yarım çay bardağı iri kıyılmış ceviz içi
2/3 Dilim portakal dilimi
2/3 Adet (Murat bey burgulu peynir)
1 Çay kaşığı karabiber
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
Sosu:
Yarım çay bardağı portakal suyu
Yarım çay bardağı limon suyu
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağı
1 Yemek kaşığı sarımsak rendesi
1 Yemek kaşığı sirke
2 Yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz
Tarifi:
Elimize eldivenlerimizi takalım ve ısırganları temizlemeye başlayalım.Isırganların sadece körpe yapraklarını kullanalım.Bol su ile yıkayalım.Bir tencerede suyu kaynatalım ateşin altını kapatalım.İçine ısırganları atalım 5 dakika kadar bekletelim.Sıcak sudan çıkarıp süzgece alıp direk buzlu suya atalım az bekletelim.Sonrası iyice süzelim kurutalım ısırganlarımızı.

Elimizle kopartarak büyükçe bir kaseye alalım.Diğer yanda içine katacağımız malzemelerimiz olan kornişon turşuyu,portakal dilimlerini,biberi,domatesi ve burgulu peyniri ince kıyıp kesip ilave edelim ısırganlara.Kırmızı soğan turşusunu,kırmızı lahana turşusunu,kıyılmış ceviz içlerini de katalım.

Sosunu da (portakal suyu,limon suyu,sızma zeytinyağı,sirke,nar ekşisi ve de rendelenmiş sarımsakları,tuzu) ayrı bir kasede birleştirip iyice çırpalım.Ve sosunu boca edelim ısırganların üzerine karıştırıp harmanlayalım.Karabiberini,kırmızı pul biberini de serpelim servise sunalım.Afiyetler olsun.
Bu sıralar bu kadar şifalı olan ısırgan otu ile bir sürü tariflere yer verip şifasından olabildiğince faydalanmak istiyorum.Her ne kadar bana pek hitap etmese de tadı tuzu katlanacağız şifası uğruna.Ev halkı bayıldı tadına.Acaba ben de var değişiklik yok yok ben pek sevemiyorum böylesi tatları.

Bu yüzden salatasına portakalın kendini,suyunu  filan kattım bayağı güzel lezzet kattı.Sizlere de tavsiye ederim.

Bir de aslında ısırganları çiğden kullanmayı düşündüm işe başlarken niyetim öyleydi fakat ısırganları ne kadar çok ovalayarak yıkasam da o dalaması geçmedi.Hep denedim çıplak elle elimi ısırganların olduğu suya her daldırdığım da vallahi fena daladı ellerimi.Ufak çaplı çığlık atışları ile vaz geçtim çiğden kullanmayı.En güzeli garantili olanı kaynar su da beş dakika kadar bekletmek dedim.Gerçi o ısırganın muhteşem yeşil rengini kaybettik ama olsun dilimizi dalmasından iyidir değil mi:)

Sizlerde yerler gökler,bahçeler,pazarlar ısırgan otları ile dolu iken mutlaka şifası için bol bol yapıp faydalanın derim.Sevgilerimle sağlıklı günleriniz olsun.





0 yorum:

Yorum Gönder