Vişnap

Deniz Börülce Salatası.

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Geçenler de Çengelköy'e gitmiştim.Manav tezgahın da görünce deniz börülcelerini acaba alsam mı yapsam mı derken bir de baktım ki alıvermişim.

Eve geç saatte gelince ertesi günü geçtim başına yaptım.Hayatım da hiç yapmamışım bir kere balık restauarınlarından birin de tadına bakmıştım ve hiç hiç sevmemiştim.

O gün bugündür ilgisiz kaldım ama aklımda bir yandan bir kere olsun al yap pişir deyip durdu hep.Uydum aklıma aldım daha da almam.Ben ne bilirim nasıl olacağını ayıkladım yıkadım haşladım.

Aaaa hani zor diyorlar dı hiç bir zorluğu yokmuş derken tam pişti sosladım ki elime geldi içinde ki kılçıkları:(Aman Allah'ım tek tek hepsinin kılçıklarını çıkar temizle dur afakanlar bastı mı beni tövbe daha da almam dedim.Gerçekten ayıklaması çok zor diyenler çok haklılarmış.

Sizler çok seviyorsanız yapın yiyin vallahi benden bu kadar deyip tarifini başlayım yazmalara:)Ufak bir not:Deniz börülcesi yapısından dolayı tuzlu olduğundan ne haşlarken ne de soslarken tuz kullanmamanızı öneririm.
Malzemeleri:
1 Demet deniz börülcesi
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
2/3 Diş sarımsak
1 Yemek kaşığı sirke
2 Yemek kaşığı limon suyu
Tarifi:
Deniz börülcelerini iyice dikkatle ayıklayıp bol su ile bir kaç su yıkayalım.Tencere de su kaynatıp içine deniz börülcelerini atıp hafif yumuşayana kadar haşlayalım.Kaynar sudan çıkarıp direk buzlu suyun içine atıp 5/10 dakika bekletip süzelim."Yeşil kalmalarını temin etmek için."Uç kısımlarından tutup ters yöne doğru sıyırarak içlerinde ki kılçıkları çekip çıkaralım.

Sos kasesin de limon suyu,sirkeyi,rendelenmiş sarımsakları ve de sızma zeytinyağını iyice çırpalım.Servis tabağına aldığımız deniz börülcelerinin üzerine boca edip karıştırıp bir kaç saat bekletip dinlendirip sosunu iyice içine çekmesini sağlayalım.Sonrası servise hazırdır.Yiyecek olanlara afiyetler olsun.
Hani dedim ya hiç yemem hiç sevmem,dönüp durup bunu diyorum ahh haaa vallahi çeneme vurdu sanırım.Bir kere tadına bakmıştım buz gibi soğumuştum bu da ne diyerekten.O gün bugündür asla yemiyorum.Vurdu vurdu çeneme:)Neden yaptığıma gelince benden başka herkesler çok seviyor ondan dolayı.Umarım onlar da sık sık pişir yap demezler:)
Sevgilerin en en güzeli ile en mutlu günler sizlerin ve sevdiklerinizin olsun.




0 yorum:

Yorum Gönder