Vişnap

Milföylü Talaş Kebabı.

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Severmisiniz sizler de benim gibi talaş kebabını.Ben bayılırım.Küçük çocukken ilk Beyoğlu'n da yemiştim talaş kebabını.Beni annemler Moskova Sirkine götürmüşlerdi.Küçük çiftlik parkının oradaydı.Hatırlıyorum Beyoğlu'n da gezmek,alışveriş yapmak için de o gün evden erken çıkmıştık.Hah işte o zaman yemiştim talaş kebabını.

O zamanlar böyle hazır milföyler olmadığından evler de pek yapılmazdı ya da ne bileyim bizim ev de yapılmaz dı.Bilemedim annem çalıştığından uzun uzun vakit alan,el oyalayan yemekleri yapmaya vakti olmuyordu belki de.

O gün bugündür hep sevmişimdir talaş kebabını.Şimdiler de milföyler hazır biz iç malzememizi yaptığımız da böreklerimiz hemen hazır kolaycacık pratiklik harika bir olay.
Malzemeleri:
1 Paket milföy (20)lik.
300/350 gr kuzu eti
1 Tane orta boy havuç
1 Su bardağı bezelye
1 Minik kuru soğan
Bir tutam dereotu
Karabiber
Kekik
Tuz
Yumurta sarısı
Susam,çörekotu
<3<3<3
Tarifi:
Kuzu etlerimizi minik minik doğrayalım.Kuru soğanımızı küp küp mini keselim.Tencereye alıp berabere kavuralım.Etler saldığı suyu çekene kadar pişirmeye devam edelim.Havuçu da minik minik doğrayalım ve bezelyelerle beraber buharda haşlayalım.Haşlanan sebzelerimizi etin içine katıp kekiğini,karabiberini,tuzunu ve ince kıyılmış dereotunu da katıp harmanlayalım.

Buzluktan çıkarttığımız milföyleri tezgaha sıralayalım.Ben tek bir kare milföyün üzerine etli iç malzememi koyup diğer kare milföyü de onun üzerine kapadım.20 kare milföyden 10 tane talaş kebabım oldu.Kenarlarını da çatalla bastırarak şekillendirip kapattım.Ve üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu,susam arzuya göre serpip 190/200 derecelik önden ısıtılmış fırında talaş kebaplarımızı nar gibi olana kadar kızartalım.
Afiyetler olsun.
Aşk ile muhabbet ile kalın,sevgiler sevgiler.



0 yorum:

Yorum Gönder