Vişnap

Koyun Sorpa - Çorba

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Bugün sizlere çok çok muhteşem Tatarların meşhur lezzeti ile geldim.Annem yapardı bu güzel lezzeti.Ahh ahhh bugünler de çok annemi yad eder dururum yanına mı gideceğim ne?

Hatırlıyorum da ilk bahar mevsimi geldi mi bizim ev de kuzulu tarifler pişerdi.Kuzu kapama,ciğer sarma,kuzu etli kerevizler miss gibi mutfaktan kokuları gelirdi ben okuldan döndüğüm de,bir tek kerevizi sevmezdim.

Ahh yememek ne mümkündü annem yeşil güzel gözlerini bir açardı kocaman ben korkudan tabağımda ki kerevizleri çatalla ufak lokmalara böler yutardım çiğnememek adına:)Aslında çocukları zorlamamak lazım sevmediği yemekleri yesinler diye.Büyüyünce nasılsa yiyorlar kendimden biliyorum şimdi dereotuna,naneye bayılıyorum, kerevizin ise neredeyse içine düşeceğim,o kadar çok seviyorum.

Sorpamızın tarifini yazayım daha fazla yazmadan,fena yazasılarım var yine buradan da diğer kişisel bloğuma gidip yazayım biraz da:)
Malzemeleri:
1 Adet koyun (kuzu)gerdan
Bir avuç kıyılmış taze nane
4/5 sap taze soğanın yeşil kısımları
1 Su bardağı yoğurt
2 Yemek kaşığı un
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber(üzeri için)
Yeterince su
Tuz
Tarifi:
Koyun gerdanımızı yıkayıp tencereye alalım,üzerini örtecek kadar su koyup pişmeye bırakalım.Pişmesine yakın tuzunu da katalım.Piştiğinde gerdanımız tabii ben yine etlerini kemiklerinden ayırıp irice parçalara ayırdım ve et suyunu süzerek sorpayı yapacağım tencereye aldım.Etlerini de kattım et suyunun içine.İçine ince doğradığım taze soğanların ve taze nanelerin bir kısmını da katıp bir iki taşım daha kaynatalım.

Diğer tarafta yoğurdu,unu cam kasede iyice çırpalım.İçine et suyundan da katalım yoğurtlu unumuzu aynı sıcaklığa gelmesini sağlayalım ki kesilmesin yoğurdumuz.
Yavaş yavaş yoğurtlu karışımı sorpa tenceremize devamlı karıştırarak dökelim.Kaynayana kadar karıştıralım.Bir on dakika kadar daha kaynatalım unun çiğ kokusu gitsin.Bu tarafta sos tenceresin de tereyağımızı eritelim  kızıp cızırdadığın da kırmızı pul biberini katıp kapatalım ateşin altını.
Servis yaparken kaseye koyduğumuz koyun sorpanın üzerine kırmızı pul biberli yağdan gezdirip bir de ince kıydığımız taze nane ve taze soğanlarımızdan koyup servise sunalım.Afiyetler olsun.
Sorpanın esası kuzu,koyun kemikli etinden yapılır.Gerçi dana etinden de yapmışlığım vardır o da çok güzel oluyor da illa da koyun etinin tadı bir başka oluyor.

Tatarlara has bir de "göbete"tarifi var bir gün arkadaşımla yapmak istiyoruz yaptığım da tarifini yazacağım ki o bir harika börek bambaşka lezzette böyle böreklerin üzerine yerken sorpasından da döküyorsun üzerine  ıhmmmm miss misss.Neyse fazla demeyim fena halde şimdi olsa da göbete yesem diyesim geldi gelecek yoksa;)

Sevgiler,sevgiler benden sizlere bir sürü sevgilerimi yolluyor ve de sizden gelen sevgileri de açtım kollarımı kucaklamak için.






0 yorum:

Yorum Gönder