Vişnap

Lokmalık Ayva Tatlısı

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Durup durup icat çıkarıyorum.Tuttum ayvaları patates gibi kuş başı doğradım.Tatlısını bu şekil yapayım istedim hani tatlı krizlerinde gel git at ağzına atıştırmalık gibi olsun diye.Güzel de oldu da sanırım misafirin önüne çıkmaz şekilden kaybederler:)

Bir de kayık şeklinde de dilimleyip yapıp ondan sonra bildiğimiz klasik yarıdan ikiye bölüp tatlı yapmalara kaldığım yerden devam diyorum.Bu sefer ev  de kaymak yoktu.Olsun bol bol ceviz antep fıstığı ile de idare etti  o gün vallahi.Ama ertesi günü bir koşu gittim kaymak aldım.
Malzemeleri:
4 Adet ayva
2 Su bardağı toz şeker
Su
Fındık,fıstık,ceviz,kaymak.
Tarifi:
Ayvalarımızı yıkayıp ortadan ikiye bölelim.Çekirdek yataklarını çıkaralım.Çekirdeklerini kenara alalım,atmayalım.Ben ayvaların kabuklarını soymadan yapıyorum tatlımı.Bu sefer de aynı şekilde kabuklarını üzerin de bıraktım.Ayva dilimlerimi dediğim gibi atıştırmalık olsun diye iri küpler halinde doğradım.

Kuşaneye aldığımız ayvaların üzerine toz şekerini eşit olarak dökelim.Üzerlerini yarı geçecek kadar suyunu ve ayvanın çekirdeklerini de ilave edelim.Çok çok kısık ateşte kahve ocağı gözün de usul usul ayvalar yumuşayıp o harika ayva rengi dediğimiz rengi alana kadar pişirelim.

Tenceresin de soğutalım.Servis tabağına aldığımız da üzerine kaymak ve de ceviz,fındık fıstık artık ne varsa koyalım ikram edelim.Afiyetler olsun.
Gece gece  yaptığım ayva tatlımı iyice soğusun diye beklerken uykum gelmişti.Tabii cuup yattım uykuya gece bir ara uyandım su içeyim diye mutfağa gittiğimde ayva tatlısına takıldı gözüm.

Bir minik lokma attım ağzıma ki offf offf olamaz böyle bir lezzet ayvanın cinsi de çok güzelmiş hafif mayhoşlu.

Yoksa hiç bir kuvvet beni evden  kaymak almaya filan çıkartamazdı sırf harika lezzette ki ayvanın hatırına,lezzeti katlansın istedim.Ertesi günü üşenme vişnap git markete bu ayva tatlısını kaymakla taçlandır dedim aldım geldim kaymağı harika güzel.

Vallahi fotoğraflarını kaymaksız çektim varsın bu da böyle olsun.

Bir de işin püfü ayvanın renk vermesi için mutlaka çok kısık ateşte  pişirmek gerekiyor.
Sevgiler selamlar tatlılıkla dolu günler diliyorum hepinize.










0 yorum:

Yorum Gönder