Vişnap

Sirke Soslu Hamsi Salatası.

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Dün evden adımımı dışarı atmama niyetindeydim de niyetle olmuyor bu işler.Eşim telefon açtı canım nasılsın,ev de kestane var mı ben yok aşkım,eşim tüh peki pazara gider alırmısın?Ah canımm sana canım feda olsun almam mı deyip hemen üstümü değiştim ve doğru pazara kestane almaya:/

Oradan da cafeye gittim hem de balık almaktı aklımda ki düşünceler.Levrek ve hamsi.Siparişimi verdim balıkçıya dönüşte alırım deyip 2 adım ötede ki cafede aldım soluğu.

Hava nasıl güzel pırıl pırıl cafe kalabalık deniz kenarında ki bütün masalar işgal edilmiş.Olsun bir arka masa da iyidir deyip yayıldım oturdum daldım denizin derinliklerine martılara,karabataklara bakınırken ne güzel vakit geçti.Yan masa da gençler akerdeon ve gitar çalıyorlardı ortam pürneşeliydi.

İşte bu hamsi salatamı gece eve geldiğimde ön hazırlığını yaptım ve bugün de servise hazır hale getirdim.İlk yaptım merak içindeydim beğenilecek mi diye.Vee gerçekten değdi harika güzel bir lezzet oldu.Sık sık yapmayı düşünüyorum.Bir arada levrekten yapacağım.
Haydi tarifimi yazıp dağıttığım mutfağımı toplayım bir an önce:/
Malzemeleri:
Yarım kilo hamsi
2 Adet küçük kırmızı soğan
1/2 Sap taze soğan
4/5 Sap maydanoz
2/3 Yaprak roka
Yarım çay bardağı sızma zeytin yağı
1 Yemek kaşığı limon suyu
Kırmızı pul biber
Tuz
Sirkeli sos malzemeleri:
1 Çay bardağı nar sirkesi
2 Çay bardağı soğuk su
3/4 Diş rendelenmiş sarımsak
7/8 Adet tane karabiber
3 Adet defne yaprağı
Bir tutam taze biberiye dalları
Bir tutam taze kekik
Tuz
Tarifi:
Hamsileri ayıklayıp orta kılçıklarını çıkaralım.Bol su ile yıkayıp süzgece alıp tuzlayalım.Bir tepsiye unumuzu koyup hamsileri unlayalım.Kızartma tavasına bol fındık yağını koyalım kızartacağımız hamsilerin üzerini yağ örtsün.Bütün hamsileri kızartıp kağıt havlu üzerinde fazla yağlarından arındıralım.

Bir derince borcama sirkeli sos malzemelerimizi koyup iyice çırpalım.Defne yapraklarını bir kaç parçaya böldüm daha çok aromasını versin diye.Taze kekiğim yoktu kurutulmuş kekik kullandım.

Kızarmış olan hamsileri sirkeli sosa ilave edip kapağını kapatalım.Bir kaç saat kalsınlar sosu iyice içlerine çeksinler.Ben geceden sosa yatırıp sabaha kadar beklettim.Sirke sosu ile soslanmış olan hamsilerimizi servis edeceğimiz zaman sostan çıkartıp süzgece alalım.

Derilerini de soydum ben bu aşama da şartta değil.İşim yoktu oynadım o an,zaten hemen çıkıyor derileri.

Kırmızı kuru soğanı piyazlık doğrayalım karıştırma kabına alalım.Maydanoz,roka,taze soğanları da ayıklayıp,yıkayıp incecik kesip ilave edelim kırmızı soğanlara.Sızma zeytin yağını,limon suyunu tuzunu ve kırmızı pul biberini de ilave edip hamsileri katıp harmanlayalım.Servis tabağına alıp ikram edelim.Afiyetler olsun.
Eğer balık seviyorsanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.Çok çok güzel oldu biz ailecek çok sevdik.Hepinize kucaklar dolusu sevgilerimi yolluyorum.

Not:Ev de dereotum yoktu,unuttum almaya.Çok yakışacağını düşünüyorum dere otunun.Bir de illa şart değil nar sirkesi olması.Herhangi bir sirke de olabilir.Ben de nar sirkesi olduğundan kullandım.
Bir de hani kızartırız illa hamsi veya balık illa ki velakin hepsi yenmez kalır işte o zaman kalan hamsileri de bu şekil değerlendirebilirsiniz aklınız da olsun.











0 yorum:

Yorum Gönder