Vişnap

Köz Patlıcanlı Kabak Ruloları.

0
Güpgüzel nefis bir tarifle geldim bugün sizlere sevgili arkadaşlarım.Hepinize kocaman merhabalar.Çok kolay da biraz el oyalayan bir tarif.Ne zamandır aklımda olup işlerden devamlı ertelediğim tarifimi bugün kesin yapacağım diye karar verdim.
Geçtim çok sevdiğim canımm mutfağıma,keyfim de çok şükür yerinde.Haydi başlayalım yazmaya ölçüsünü,miktarını ve tarifini.Umarım gereksiz uzun tutmam yazılarımı.
Malzemeleri:
2 adet büyük uzun tombul kabak 
2 adet orta boy bostan patlıcanı
3/4 adet  kırmızı kapya biber
2/3 adet yeşil köy biberi
2 sap taze soğan
Çeyrek demet dereotu
4/5 diş sarımsak
Fındık yağı
Sızma zeytinyağı
Sirke
Tuz
Tarifi:
Önce kabaklarımızın kabuklarını soyalım.İsteğe bağlı soymasakta olabilir.Fırın tepsimize yağlı kağıdımızı serelim.Kabaklarımızı boyuna doğru uzun ince olarak dilimleyelim.Önlü arkalı fırça ile her yanını fındık yağı ile hafifçe yağlayalım.180 derece ısılı fırında pişirelim kabak dilimlerimizi.Fazla yumuşamasınlar,gözümüz üzerinde olsun.

Diğer yanda patlıcanlarımızı,biberlerimizi yıkayıp,kurulayıp ocak üzerin de közmatikte közleyelim.Kabuklarını soyup ince ince dilimleyelim.Sarımsaklarımızı da soyup rendeleyelim.Dereotlarımızı da yıkayıp,süzdürüp incecik kıyalım.Taze soğanlarımızı da yıkayıp incecik keselim.Hepsini bir kasede harmanlayalım.Sirkesini ve sızma zeytinyağını,tuzunu da katalım.

Kabak dilimlerimizi kesme tahtası üzerine alıp ucuna köz patlıcanlı,biberli harcımızdan koyalım yeterince ve yukarı doğru rulo yapalım.Servis tabağına diklemesine sıralayalım.Üzerlerini dereotu ile süsleyip servise sunalım.
Akşam yemeğine kadar güzelce dinlenip bütün lezzetini içine çekti kabak rulolarım.Ve ev halkı tarafından da  çok çok beğenildi.Bir de sık sık yapmam tembihlendi.Onların istekleri benim için çok önemlidir.Her zaman başım gözüm üstü der yaparım ne isterlerse,ne sipariş verirlerse.
Bir güzel günün sonuna daha geldik.Gündüz yaptığım güzel lezzetin tarifini yazmayı gecenin bir yarısına bıraktım yine.Ben her zaman tariflerimi gece yazmalarını sevdiğimden bu saatler de yazmayı tercih ediyorum.Gündüzün telaşından koşturmasından bir türlü kendimi yazmaya veremiyorum ki.Sevgi ile kalın sevgili arkadaşlarım..



0 yorum:

Yorum Gönder