Vişnap

Hamsi Kuşu (Çakma)

0
Merhabalar Sevgili Arkadaşlarım.
Kedinin güzelliğine,masumluğuna bakarmısınız.Bayıldım gözlerinde ki anlamlı bakışlara ahh bir de sürmeli sürmeli çizgi ile kaplanmış etrafı gözlerinin.Ben hamsi kuşlarını kızarttım fotoğraflarını çekeyim diye camın önüne geldim ki oyyy oyyy balığın kokusunu almış ki camın önüne gelmiş böyle masum masum bekliyor balık vereyim diye.Bıraktım hamsi kuşları hemen kedinin fotoğraflarını çektim.Sonrası da güzel bir balık ziyafeti çektirdim bizim sokağın kedisine.Laf aramız da kaybolan kedim "Kibar Feyzo"dan sonra ilk defa bir kediye kanım kaynayıp benim olsa dedim.Hatta aklımda zıpır düşüncelerle eve içeri alasım bile geldi.Alsam mı acaba sokağın kedisi benim kedim olsa^^
Hangimiz sevmeyiz Karadenizlilerin meşhur "hamsi kuşu"nu.Çok severim bol sebzeli ıhmm nefis olur.Yapmak ise biraz el alışkanlığı gerektiriyor.Bu benim ikinci denemem.İlk denemem de avucumun içinde bir türlü tutamamıştım 3 hamsiyi bir arada:/Baktım olmayacak bütün malzemeleri yoğurup hamsi köftesi gibi uyduruk tadı ise çok güzel bir tarif yapmıştım.Bu kadar hamsi bolluğu için de belki bir ara yine yaparım hamsi köftesi.Canım yine hamsi kuşu isteyip durunca gerçeği gibi 3 hamsi bir arada olmasa da iki hamsi ile yaparım ben de hamsi kuşunu deyip geçtim hamsilerin başına.Adını da çakma hamsi kuşu derim olur biter:/
Malzemeleri:
1 Kilo hamsi
1/4 Demet maydanoz
Yarım demet dereotu
4/5 Sap taze soğanın yeşil kısımları
4/5 Yaprak körpe ıspanak yaprakları
Bir kaç sap kereviz yaprağı
Bir kaç sap taze nane
Kara biber
Kırmızı pul biber
 Kekik
2 Yumurta
Un
Tuz
Fındık yağı (kızartmak için)
Tarifi:
Hamsilerimizin orta kılçıklarını çıkartıp bol su ile yıkayalım.Süzgece alıp süzülmelerini sağlayalım ve de tuzlayalım.

Diğer yanda bütün sebzelerimizi maydanoz,dere otu,taze soğan,ıspanak,kereviz,taze naneyi soyup,ayıklayıp yıkayalım.İncecik kıyalım.Bir karıştırma kabına alalım kıyılmış sebzelerimizi.İçine baharatlarını da katalım karıştıralım.

Bir tabağa yumurtalarımızı kırıp çırpalım.Bir başka tabağa da unumuzu alalım.Süzgeçte ki hamsilere başlayalım içlerine sebzeleri koymalara.Bu kısmı offf çok sıkıcı.^^
1 adet hamsiyi derili kısmı dışa bakacak şekilde elimize alalım üzerine sebzelerimizden koyalım yine derisi dışa gelecek şekilde diğer hamsimiz ile üzerini kapatalım.Usulca yumurtaya bulayalım ve de unlayalım.Bütün hamsilerimiz bitene kadar bu işleme devam edelim.

Bittiğin de bol fındık yağı koyduğumuz tavamızda yağımızı kızdıralım.Usulca hamsilerimizi yağa bırakıp her iki yüzünü nar gibi kızartalım.Kağıt havlu serilmiş tabağımıza alıp servise sunalım.Afiyetler olsun.
Aslında benim yaptığım şekli ile çok kolay her ne kadar el oyalasa da yemesi çok keyifli.Yani uğraşmaya değiyor.Offf  benim aklımda yine hep Karadenizlilerin yaptığı hakiki hamsi kuşun da:/Belki bir gün ben de başarılı olabilirim:/

Kedi hakkında ne dersiniz benim aklım hala yukarıda ki sokağımızın kedisin de alayım mı eve benim olsun mu?Kararsızım.Yoksa dışarıda mı bakımını üstleneyim?
Sevgiler sevgiler bol balıklı lezzetler diliyorum hepinize.



0 yorum:

Yorum Gönder