Vişnap

Vişne Reçeli..

0

Ahhh Bismillah:)Bir korktum zıpladım ki tarifimi yazmak için geçtim pc nin başına klavyemde ki tek harfe dahi siftah yapmamışken,birden şarkı başlamaz mı.Volüm en son da gümbür gümbür kulaklıklar kulağım da hani bekliyorum açılacak şarkı da ben de keyifli keyifli şarkı eşliğin de tarifimi yazacağım:) Eee be yavrum bebeğim bir uyarı filan vereydin bari.Olmaz ki böyle de korkutulmaz ki birden nağmeler davulun bas bas sesi kulaklarım da ekolanınca ee korkarım tabii ben:)Demiştim  size burada net bağlantımdan dolayı çok sıkıntılıyım sayfalarım açılmaz açılsa da ben unuturum hah işte tıpkı bu videoda olduğu gibi aniden bana süpriz yapar.

Sizlere bugün çok sevdiğim vişne reçelinin tarifini vereceğim.Vişne reçelini severim de ah kahvaltıları da sevseydim keşke.

Kahvaltı demişken geçen alt komşum sağolsun çok iyi biri.Gece uyuyamamışım gördüğüm bir deli saçması rüyanın öyle etkisinde kaldım ki sabaha sayılı saatler kalmış kimi ararsın da kendini ferahlatırsın mümkünü yok.Tabii ben de uyku firarlarda.Yatağın içinde debelen dur çok sıkıcı bir durum.Gün ışıdı,kapı çalıyor saate baktım sabahın 07.45'i inanamadım tam uykuya dalıyordum üstelik.Off olamaz kahvaltıya davet ediyor.Gitmesen komşuya ayıp,gitsem bana yazık.Tabii her zaman olduğu gibi yine kendimi feda ettim ve gittim.

O günümü uykusuz geçirdim.Gündüz uyumalarını sevmem,uyuyup uyanınca kendimi bir türlü toplayamam ki gün mü,gece mi dolan dur,Gece de uykun gelmez bir türlü velhasıl düzen alt üstler de olur.

Ahh benim bu çenem neden böyle durmadan konuşur yazar durur.Aslında pek konuşkan da sayılmam içimden gelecek geldi mi de durduramam kendimi.Umarım bıktırmıyorum sizleri.Hadi vişne reçelinin tarifini yazayım.
Bakın bunu da demeden geçemem bu son söz sizlere susacağım:))

Vişne reçelimi İstanbul'da yapmıştım Görele'ye gelirken yanımda bir kavanoz getirdiydim.Fotoğraflarını da burada çektim az önce."Sustum"
Malzemeleri:
1 Kilo vişne
1 Kilo toz şeker
Yarım limon suyu
Tarifi:
Vişnelerin saplarını çıkartıp güzelce yıkayalım.Sonrası çekirdeklerini çıkartalım.Sağolsun bu tür zorlu,sıkıcı işler için mutfakta ki aletlerimiz büyük yardımcılarımız.Büyükçe bir tencereye akşamdan bir sıra vişne bir sıra toz şekeri ile bitene kadar kat kat sıralayalım.Üzerini kapatıp ertesi güne kadar bekletelim.Ertesi günü kendi suyu ile ocağa alıp reçel kıvamını alana kadar pişirelim.İnmesine yakın  limon suyunu da ilave edip bir iki taşım daha kaynatıp kapatalım ocağımızın altını.Reçellerimizi ya çok sıcakken ya da iyice soğuduktan sonra kavanozlara boşaltıp ağzını kapatalım.Afiyetler olsun.

Sevgiler kucaklar dolusu en içten,en özlemleri ile dopdolu öpücükler buseler her birinden bir sürü yolluyor ve de sizlerden de bekliyorum sıcacık selamlar sarılmalar kucaklar dolusu:) 



0 yorum:

Yorum Gönder