Vişnap

Etli Bulgur Pilavı..

0

Merhabalar.
Ben geldim,nihayet İstanbul'a döndüm geldim.Geldim ama benim durumlar vahim tıpkı Nazım Hikmet'in dediği "kızıl elma"gibi kalbim yarısı İstanbul'da yarısı Görele'de.Neden mi böyle serzenişte bulundum.Eee ben geldim gelir gelmez Görele'yi özledim.Olmaz ki böyle de özlenmez ki.Görele'de İstanbul'u,İstanbul'da Görele'yi özlemek durumlarım düşündürücü.Bakarsınız kışın soğuk aylardan birinde mesela kasım,aralık yine giderim:)

Çok güzel fotoğraflar çektim.Hele İstanbul ve Boğaziçi'nin gökyüzünden harika görüntüleri muhteşem.Bu kareler öylesine acele ile çekilen fotoğraflardı ki ben bu kadar güzel çıkacağını hiç ummamıştım.

Uzun ayrılıkların özlemleri güzel oluyor.Bahçede ki asmada üzümleri yeşil bırakmıştım geldim hepsi mor rengin en güzel tonlarına bürünmüşler.Geldim ve bir kaç gün hiç bir iş yapmadan tembellik yapacağım.Sonrası hayat kaldığı yerden devam etsin.

Tembellik desem de illa o mutfağa girilecek.Girdim ve de hemen bir etli bulgur pilavı önden bir çorba salata tamamdır akşamın yemeği.
Pilav demini alırken ben de hemen tarifini yazıp çıkayım netten.Sofrayı terasa kuracağım,özlemişim Boğaziçi'ni.Karşı sahillerin elmas gerdanlık gibi ışıldayan ışıklarının bana göz kırpmalarını.
Haydi tarif gelsin..
Malzemeleri:
1 su bardağı iri bulgur (300 gr)
Yarım kilo kemikli et
2 orta boy kuru soğan
1 çay bardağı arpa şehriyesi
2 yemek kaşığı tereyağı
Bir buçuk su bardağı et suyu
Tuz
Kırmızı pul biber
Tarifi:
Kemikli etimizi yıkayıp düdüklü tencereye alıp pişirmeye bırakalım.Biz de bu arada kuru soğanlarımızın kabuklarını soyup yıkayalım.İnce piyazlık doğrayalım.Kuşanemize tereyağımızı alıp eritelim.İçine kuru soğanlarımızı atalım kavrulsunlar.Yarısın da arpa şehriyelerini de ilave edip berabere kısık ateşte kavuralım.İyice karamelize olunca kırmızı pul biberini ve tuzunu da katalım.

Haşlanıp pişen kemikli etimizi de kemiklerinden ayıralım etlerini.Et suyunu bir başka tencereye süzelim.Kavrulan soğanlarımıza bulguru ölçtüğümüz bardakla bir buçuk su bardağı et suyunu koyalım.Etlerini de içine katalım.Et suyu kaynayınca ayıklayıp,yıkayıp süzdürdüğümüz iri bulgurlarımızı da ilave edelim.

Tencereyi bir iki karıştırıp öncesi harlı ateşte kaynatıp ateşin altını kısıp ağır ağır pişip demlenmesini sağlayalım.
Etli bulgur pilavımız demlenirken biz de sofrayı kuralım o arada.Yanın da ayran veya taze meyve suyu filan artık ne varsa ev de eşlik etsinler.Hiç biri yoksa su da iyi bir alternatiftir bence.
Afiyetler olsun.
Off en kısa zaman da hemen bir mause almam lazım.Şöyle güzel sağlam bir mause.Öldürdü beni delirtti şu tarifi yazana kadar ömrümü yedin mause:))

Sevgi ve muhabbetle kalın.Yanınız da hep özleyip çok sevdiklerinizin olması dileği ile sevgiler sevgiler.

0 yorum:

Yorum Gönder