Vişnap

Reçelli Yoğurt..

0
Merhabalar.
Yeniden kısacık bir aradan sonra yeniden içten kocaman selamlar hepinize.Dün gece yarısı aniden tutan tatlı krizlerim için mutfakta dolanıp duruyorum .Ev de toz şekeri ve reçellerden başka tatlı namına hiç bir şey yok.Malum arada gelinip kalınan ev de ne olur ki.

Birden aklıma reçelli yoğurt geldi.Hem de çilek reçelli de ahh kavanozun kapağını açamadım ki.Olsun vişne reçeli ile yapar hazırlarım dedim ve yaptım da.Nefis hafif, kriz gideren bir tatlı oldu.Aslında ev yapımı doğal dut pekmezi ile her zaman yoğurdu buluşturur sofrada bulundururum da ben neden bilmem sevmezdim o lezzeti.

Bir daha deneyeceğim severim belki.Haa işte biraz da kuruyemiş fındık,fıstık,badem kıydım üzerleri için.Sanırım bundan böyle sade olarak pek sevmediğim yoğurdu bu şekilde yiyip bizler için çok gerekli faydalı olan yoğurttan da mahrum etmemiş olurum kendimi.
Malzemeleri:
Yoğurt
Reçel
Fındık , fıstık
Tarifi:
Yoğurdu ki süzme olursa daha da harika olacağına eminim cuplara ya da tabağa alalım.Üzerine vişne reçelini kaşık kaşık bolca dökelim yoğurdun her tarafına bulansın reçeller.Bilhassa taneleri bol olursa ıhmm dedirtir yerken benden söylemesi.Sonrası ki varsa ev de olmasa da pek şart değil ama olursa da çok güzel olur fındık,antep fıstığı,bademleri ince kıyalım.Sonrası malum tatlı kaşığını elimize alıp benim gibi ani tutan tatlı krizinizi bir an evvel gidermeye bakın.Kaşık kaşık yiyin ohh afiyetler olsun.
Haydi ben gittim.Hava buralar da (Görele) gri.Koyusu açığı her tonu ile gri bulutlar durup durup yağmur topluyor ve fazla gelip taşıyamayınca üzerimize olanca yağdırıyor yağmurlarını.Yine şu an bir parti daha yağmak için iyice grileştiler.Ahh göz açtırmayacak ve ben artık yağmurlarla yaşamaya hatta yağmurları sevmelere başlasam iyi olacak gibi.Çarem yok başka.Az sonra bir kahve içmek için cafeye gideceğim iyice bunaldım .Hoşça kalın sağlıkla güpgüneşli günleriniz olsun.Azıcıkta buraya bana da yollayın Güneş,sevgilerimle.



0 yorum:

Yorum Gönder