Vişnap

Tavuklu Sebzeli Gözleme..

0
Merhaba arkadaşlarım bir Görele gecesinde benden sizlere kocaman sevgiler sevgiler.Kaç günler oldu geldim sayamadım günlerimi.Bana daha bir iki gün gibi gelen bir süredir buradayım.Kendimleyim bir başımayım bu bana çok iyi geliyor.Hani kişinin kendini resetlemesi gibi bir nevi.Büyük şehirlerin sorunlarından kaçışlar için herkeslerin böyle kaçacağı bir sığınağı olmalı diye düşünüyorum.

İnanın harika iyi geliyor.Tabii özlemleri de oluyor olmasına ama ona da katlanmak lazım her güzellik bir arada olmuyor işte.Buralar da devamlı kalırmısınız deseniz yok kalmam kalamam ben o Boğaziçi'nin maviliğini,üzerin de uçan martılarını yüzen,batan,dalan karabataklarını göreceğim.Burada da var onlardan ama bunlar Karadeniz'in martıları,karabatakları.

Canım sıkıldı haydi gözleme gibi bir şeyler yapayım dedim yaptım da ama tek olunca tadı çıkmıyor.Aç bilaçta durulmuyor,laf aramız da kendime çok tembelimdir yemek yapıp yemeler konusun da.Ben de böyle pratik tariflerle geçiştiriyorum.İnanın geldiğimden beri pide yemekten ıhh geldi.Artık biraz ara vermeler gerek dedim ve tutuyorum kendimi zor da olsa.Oyy oyy buraların da pideleri bir lezzetli ki off off  ki off yakın da pide gibi mayalı mayalı döneceğim İstanbul'a:)

Yolunuz düşerse mutlaka deneyin derim.Adres ana caddeden bir arka sokak içerisinde olan Deniz pideyi tavsiye ederim.Üzerine başka pideci tanımam,oradan çıkışta da tam karşısında olan Görele eski parkta ağaçların esintisi,gölgesi altında demli çayınızı yudumlayın der ve tavuklu gözlemenin tarifine geçerim.
Malzemeleri:
3 Adet yufka
Yarım kilo tavuk göğüs eti
Margarin
1 Adet küçük havuç
100 Gr bezelye
1 Minik patates
2 Sap taze soğan
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
Yarım çay kaşığı karabiber
Tuz
Tarifi:
Tavuk göğüs etini (butta olabilir)  yıkayıp mini tavla zarı formatında keselim.Bir kuşaneye margarinimizi alıp eritelim.İçine tavuk etlerimizi ilave edelim.Soteleyelim.Diğer yanda havuçumuzun ve patatesimizin kabuklarını soyup yıkayıp tavla zarı formatında doğrayalım.Buharda içine bezelyemizi de ilave ederek haşlayalım.

Sotelenen tavuklarımıza haşladığımız sebzelerimizi de katalım.Saplarını soyup yıkadığımız taze soğanlarımızı da incecik keselim.Tavuklu iç harcımızın inmesine yakın taze soğanlarımızı da ilave edip bir iki çevirelim hafif taze soğanlarımız ölsünler.Tuzunu ve baharatlarını da katalım bir iki çevirip ocağın altını kapatalım.

Yufkamızın ilkini alıp tezgaha tam açık daire şeklinde serelim.İki kenarından içe doğru çevirip üst üste bindirelim yufkanın kenarlarını.Uzun dikdörtgen elde edelim.İç malzememizi tam orta kısmına koyalım yayalım.Diğer iki kenarını üzerlerine doğru üst üste bindirip kapatalım.

Diğer kalan yufkalarımızı da aynı şekilde hazırlayalım.Teflon tavada az margarinle alt üst çevirerek pişirelim.Gözlememizi her çevirmemiz de kararınca margarinle yağlayalım.Kızarıp pişince servis tabağına alıp yanında ayran veya tercihe kalmış çay ile ikram edelim.Afiyetler olsun.

Ve bir günün gecesi daha bitti sabaha az saatler kaldı.Gecelerin sessizliği muhteşem dinlendirici.Bir de günün ilk ışıklarını bekleyip o anların güzelliğini hissetmek inanın uykusuz kalmalara değiyor.Sanırım bu sabahın ilk ışıklarını bekleyeceğim o güzelliği yaşamak istiyorum.Hepinizi özlemlerim ile öpüyor kucaklıyor,sıcacık sarıp sarmalıyorum.Karadeniz Coşkusuna yakalandığım nasıl da belli oluyor değil mi.?Sevgiler sevgiler.


0 yorum:

Yorum Gönder