Vişnap

Limonata..

0

Selam arkadaşlar bu sıcaklardan artık öylesine bunaldım ki gecelere sığınayım diye büyük  hevesle güneşin batıp günün kararmasını bekliyorum.Yine de sıcak sıcak bayılacağım sıcaklardan.Klimayı da fazla açamıyorum,çekiniyorum.Bana iyi gelmiyor,dokunuyor.Kronik bronşitlerim azdı yine.Nefes almalarım bile zorlaşıyor.Kötü bu bronşit olayı  yapıştı kaldı üzerime artık gitmez biliyorum. 

Oldum olası hiç sevmemişimdir sıcakların bunaltısını.Kışında soğuklar ayazlar kendimizi hareketlerimizi nasıl da kısıtlar değil mi? Sevmemelerim ondandır.

Severim baharların yeşilliğini bereketini.Doğanın uyanışını ağaçların uykudan uyanıp filizlenmesini izlemek nasıl keyif verir bana .

Hani aslında bu sıcaklarda en güzel içecek ayran,soda ama ayranı pek sevmem.Aslında severim de ne bileyim alışkanlık yapmamış ondan mı ne aklıma dahi gelmez ayran içmek.Bir de uyku filan yapar onu da istemiyorum.Gündüz uykusu hiç uyuduğumu bilmem pek nadirdir.

Annemin harika bir limonata tarifi var defterin de durur.Geçen yaz yapmıştım yazmamışım bloğa tarifini. O zamanlar çalıştığımdan çok vaktim olmuyordu.Şimdi hemen yazayım dursun burada tarifi.Defteri kaybederim filan da:)

Bu tarifi çok seviyorum.Mutlaka yapmanızı öneririm.Bereketli de oluyor.Yaklaşık 6 / 7 litre  konsantre (yoğun)limonata elde ediliyor.Sulandırdığınız da bir sürü litre limonatanız olur.İsterseniz verdiğim ölçülerin yarısını kullanıp daha az da yapabilirsiniz.Haydi tarifine geçelim.

Malzemeleri:
5/6 adet limon
1 adet portakal
6 su bardağı toz şekeri
1 paket limon tuzu
Su
Tarifi:
Limonları ve portakalı yıkayalım.Sonrasında kabuklarını rendeleyelim.Beyaz kısımlarını katmamaya özen gösterelim.Rendelediğimiz kabukları bir bardak toz şeker ile iyice ovup mıncıklayalım.

Kalan toz şekerini çok az hafif üzerini geçecek kadar su ile şeker eriyecek kadar az ısıtıp şekerini eritelim,soğutalım.

Diğer tarafta kabuklarını rendelediğimiz limonların ve portakalın üzerinde ki beyaz kısımları kesip atalım.Kalan limonları ve portakalı irice dilimleyelim.Bir büyükçe tasa koyalım.Üzerine rendeleyip toz şekerle ovduğumuz kabukları da ilave edelim.Berabere iyice ovup,mıncıklayalım.

Bir temiz mutfak tülbentine alalım posalarını.Üzerine su ilave ederek bir başka kaba süzelim.Kalanların üzerine az az su döküp süzelim.Böyle bir kaç defa yapalım.Sonrasın da kararınca su ilave edelim.Limon tuzunu biraz suyla ısıtıp eritelim,soğutalım ve sulandırdığımız limonatanın içine ilave edip karıştıralım.

Sürahilere koyup içeceğimiz vakit sulandırarak servis edelim.Benim gibi naneli severseniz ki çok yakışıyor.Bardaklara bir iki yaprak nane ilave etmeyi unutmayın.Afiyetler olsun..
Tatile gitmelerimin haberini en  sona bıraktım.Sıkılmayıp yazımı okuyup sona geldiyseniz görürsünüz yazdıklarımı.Sizler bu yazımı okurken ben  yolda olacağım.Yaklaşık bir ay yokum.Nereye mi gidiyorum?Tuttum yolu ve yine Karadeniz diyorum.En büyük isteğim bir haftasını yaylada sakin bir şekilde geçirmek.Otların,çimlerin üzerin de yalınayak yürümek yürümek.Karşıma her çıkan tepeyi aşıp bir arkasından çıkan tepeyi uzaktan izlemek. 

Ruhum çok yoruldu inanın bu tatilin bana iyi geleceğini umuyorum.Belki bilgisayarımı yanıma almayabilirim.Şu an düşüncem bu ama son an da karar değiştirip alabilirim de almayabilirim de kararsızım.

Aslında netten biraz uzak kalmak istiyorum ama gel gör  net alışkanlığı tiryakilik boyutun da ne yapsam bilemiyorum.Eğer sesim çıkmazsa bilin ki bilgisayarımı ev de bırakmışımdır.Sizleri de çok özlerim ben o zaman  offf napsam acaba bilemiyorum ..!!!

Hepinizi öpüp kucaklayıp sımsıcak sarılıyorum hoşçakalın.

0 yorum:

Yorum Gönder