Vişnap

Şeftali Suyu..

0
Sıcak yaz günlerinin hem meyveleri çok güzel hem de hani biz böyle sıcaktan bunam bunam bunaldığımız da bir bardak buz gibi ev,el yapımı meyve suyunu kafamıza dikmenin güzelliği hiç bir şey de yoktur inanın.Çok severim şeftaliyi.

Geçen market alışverişine çıkmıştım.Almayım yeter bu kadarı dedikçe içimi iç sesimi bir türlü tutamamıştım ki.Çok sevdiğim şeftalileri geçen ki gibi yine bir sürü alıverdim.

Bir iki yemelerden sonra hevesim geçti yine.Hani laf aramız da öyle meyvelere pek düşkün değilimdir.Aslında severim de günün belirli saatlerin de mesela gündüzleri yemesini çok severim.Çerezlerdi,ıvır zıvır filan bunları da çok severim sanki hala büyümeyen bir çocuğum ben:)

Haah bakın yine lafımı ne kadar çok uzattım  şeftali suyundan çerezlere yumuşak bir geçiş yaptım.Tamam tamam sustum şeftali suyuna döndürdüm bile lafımı,sözümü:)İşte fazla gelince şeftaliler  ben de onlardan harika lezzetli meyve suyu yaptım.

Haaa şeftali suyu da hemen içilip biter sandım ama yok canım yok  o da pek nazlı tüketildi:)Cola alışkanlığımızdan bir an önce vaz geçmeliyiz,vaz geçirmeliyiz sevdiklerimizi.En başında da ben kendimi vaz geçirsem .!!Haydi kolay tarifime geçip sonrada ben biraz işlerimi bitireyim.Bitmez,tükenmez müebbet ev kadınlığı,emeklisi de yok ki:)

Malzemeleri:
5/6 adet iri şeftali
Bir su bardağı toz şeker
5/6 su bardağı su.
Tarifi:
Şeftalileri yıkayıp kabuklarını soyalım.Çekirdeklerini de çıkarıp dilimleyelim.Toz şekerini ve suyunu ilave edelim.Şeftalilerimiz yumuşayana kadar pişirelim.Soğuduktan sonra blendırlayıp tel süzgeçten geçirelim.Sürahiye koyup buzdolabında iyice soğuttuktan sonra servis edelim sevdiklerimize.

Şeker miktarını kendi damak tadınıza göre eksiltebilirsiniz.Şeftalilerin olgunluğu da şeker miktarına karar vermenizde etken olur.Bizler biraz şekerli sevdiğimizden bir su bardağı toz şekeri kullandım ben.
Afiyetler olsun.Sevgi ve mutluluklarla kalın..

0 yorum:

Yorum Gönder