Vişnap

Doğal Organik Mahsullerim..

0
Dün ile bugün işim dolu olmasaydı muhakkak cafeye gider deniz kenarında çayımı,kahvemi yudumlardım böylesi güneşli güzel gün de.Benim gibi ev de olup işler ile boğuşanlara ve de hayal ettiğim gibi dışarıda gezmeler de olan hepinize herkeslere kocaman kocaman sevgiler,selamlar yolluyorum sıcacık yüreğimden.
Çalan telefona bakmak için işime ara verdim eşim arayan köye gitmiş dönüşte uğrayacağını söyledi.Tamam dedim süt almış oooo bu çok güzel işte ne zamandır sana sütlaç yapmayı düşünüyordum dedim.Çok sever sütlaçı uzunca bir ara oldu yapmamıştım biliyorum ki çok özlemiştir:)

Bir saate kalmadı geldi,bir sürü bir sürü yeşillikler ile.Hepsini kendi elleri ile toplamış.Haa haaa vallahi ben bazen çok muzip oluyorum ne öğünüp nispet yapıyorsun şimdi peki ineğin de sütünü sen sağaydın da göreydim dedim:))

Köyde akrabaları var buranın oturduğumuz semtin çok güzel yemyeşil doğa içinde bir sürü köyleri var her köy birbirinden güzeldir.Şanslıyız bu konuda.Arada gider kendimizi doğanın,sakinliğin kollarına atarız.Gerçi bizim yaşadığımız yer de az köye benzer araba bile nadir geçer:)Kuş cıvıltıları,kedi miyavlamaları,köpekler hep yanımızdalar zaten yakında bizlerin nüfusunu bile geçecekler:)

Haa bu arada bizim evin bodrumuna ben Görele'de iken kedi doğurmuş iki tane yavrumuz var biri beyaz diğeri siyah.Siyah minnak kedinin adını profitröl koyduk.Beyaz minnak kedi ise hala isimsiz.Şöyle çarpıcı,frapan,janjanlı bir ismi olsun istiyorum.Giden kaybolan kedimin yerine Rabbim bana bu kedileri nasip etti diye düşünüyorum .

Şimdi bakın bu postu neden yazmaya karar verdim şu gördüğünüz yemyeşil taptazecik yeşillikler için konu bu olacaktı.Ama ben naptım lafı oradan aldım buraya kedi yavrularına kadar getirdim.Yok anam yok anlıyorum ki çenem bazen çok düşüyor.Neyse başınızı ağrıtmadan,sıkılıp bloğumdan kaçmadan hemen konuya geliyorum gitmeyin lütfen yaaaa:))Haa bu arada sütü de ateşe koydum kaynasın bir yandan diye umarım unutup,yazıya dalıp taşırmam.
Köyden gelen bu ürünlerin hepsi inanın zümrüt gibi,dokuları ise ipek ipek ellemeye bile çekiniyorsunuz ayıklayıp,temizler iken Maydanozların sapları incecik imrendim narinliğine.Pazılar yumuşacık saplarını elimle cıt cıt kopardım.
Taze soğanların tepeleri toprak içindeydiler.Toprağını bile ayrı sevesi geliyor insanın.Dereotları tül tül içimden onları avuçlarımın içine alıp üfüresim geldi ne güzel uçuşurlardı mutfakta da bana iş çıkar,aman aman iş istemiyorum ben:))Taze naneler bana birden limonata içme isteği verdi.Ahh yanında da eli yüzü düzgün bir zeytinyağlı biber dolması bol naneli olmalıydı şimdi.Yapacağım ama bu isteklerimi.Biber olmasa da pazılarımla sarma yapacağım.Pazıların saplarını da haşlayıp bir güzel kavuracağım bol karabiberli yeme de yanın da yat :))
Maydanozları inanın yıkayıp limonlayıp yiyesim geldi onları da akşam yapacağım kıvırcık salatanın içine katacağım bol taze naneler ve taze soğanlar ile  muhteşem olacaklar dereotunu da unutmayacağım ilave etmeyi:)
Haaa süt ne alemde bir bakayım.Ahhh tam yaramazlık yapıp taşmaya niyetlenirken yakaladım onu kabarmış ha taştım ha taşacağım derken.Sütü soğusun buzdolabında bir tam gün bekletip üzerinde oluşan kaymağını alacağım.Kahvaltılar da nasıl güzel olur reçel,bal ile sıcacık ekmek üzerine sürüp yemeleri.Yarısından sütlaç yapıp kalan yarısını ya içeriz ki ben pek sevmem süt içmeyi.Belki yoğurt yaparım bir kilo kadarı ile.
Aşağıda sütün ılık hali bu daha.Buz dolabında tam soğuyupta üzerinde oluşacak kaymağı düşünemiyorum.Şimdiden bile yarım parmak kalınlıkta kaymağımız:) 
Kara lahanalarında saplarını koparttım pazının sapları ile beraber  kavurmasını yapacağım bol soğanlı içine taze soğanda katmayı düşünüyorum.Pazı ve karalahanın yaprakları tabii ki sarma olacaklar.
Bugün de buranın semt pazarı var niyetim gidip iç bakla,semiz otu,enginar almaktı.Hasret kalmıştım Görele'de sizler yapıp paylaştıkça nasıl canım çekmişti anlatamam.Fakat daha bir şey alamam pazara da gidemem köyden gelenleri ancak bitiririz.Demek niyet ile değil istekler kısmet ile oluyormuş.Artık haftaya nasipse  giderim pazara.
Kara lahanaların yapraklarını saplarını yıkayıp haşlayım yarına ön hazırlık olsun işim azalsın biraz.Sütlaç yarından sonraya pişecek.Hepsinin tariflerini,fotoğraflarını kısmet olursa sizler ile paylaşacağım.Aslında imkan olsa da yaptıklarımı kurduğum sofrada hep beraber yesek,içsek paylaşsak ta maalesef hepimiz birbirimizden uzak uzağız.Gönüllerimiz iç içe beraber nasılsa deyip avunuruz avuturuz kendimizi.
Hepinize kucaklar dolusu sevgilerimi,özlemlerimi yolluyor,sıkıca sarılıyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder