Vişnap

Dilim Portakal Reçeli.

0
Merhabalar.
Bir portakal mevsimi de bitti bitiyor gitmek üzere tezgahlardaki yerini yaz meyvelerine bırakacaklar çok yakında.Gider ayak bir portakal reçeli yapayım istedim.Aslında reçelleri öyle pek sevmem.Ben aslında kahvaltıları sevmem ki reçeli nasıl seveyim yemedikten sonra.Diyeceksiniz ki diyorsunuz duyuyorum madem öyle niye yapıyorsun?

Anlatayım,Yenmez ise olmadı keklere,kurabiyelere katarım diye düşündüm.Bu canımm portakallar ne zamandır duruyor duruyor pek yenmiyor.Ha yenir ha biter dedim baktım bitmeyecekler bari buzdolabına kaldırayım da bozulmasınlar,elbet yeriz.Yok buzdolabında da yüzüne bakan olmayınca gece ani bir kararla reçel yapmaya karar verdim.Soydum ,dilimledim.Büyüktü dilimler ikiye böldüm.Çok suluydular.Bir tanesinin de suyunu sıktım ilave ettim.Üzerine ölçülü toz şekerini de ilave edip tencerenin kapağını kapadım.

Ertesi sabah ocağa çay suyunu onun da yanına reçeli koydum ateşin altını açtım.Ben çayımı içerken reçel de bir yandan pişsin usul usul.Bir ara işim çıktı dışarı markete gittim kapadım reçelin altını.Sonra bunu eve gelince iki kere daha tekrarladım belki daha güzel olur sıcaklığı ile her bir dilim içine çeker lezzeti diye düşündüm.Gerçekten ondan mı nedir ummadığım kadar harika bir reçel oldu.Adeta portakallar ışıl ışıldılar piştiklerin de.Unutmadan söyleyim portakallar bir kilo geldiydi toz şekerini de bir kilo olarak ilave ettim.
Malzemeleri:
Bir kilo dilim portakal
Bir su bardağı portakal suyu
Bir kilo toz şekeri
Yarım limonun suyu
Tarifi:
Portakalların kabuklarını soyalım,dilimlere ayıralım.Geceden büyükce tencereye dilimlediğimiz portakalları koyup üzerine toz şekerini ve portakal suyunu ilave edelim.Sabaha kadar beklesinler.Sabah ocağın altını açalım.İlk bir iki taşım kaynasın sonrasın da altını kısalım.İnmesine yakın limon suyunu ilave edelim.Bir iki taşım kaynayıp kıvamını aldı mı altını kapatalım.
Not: Pişirdiğimiz reçellerimizi ya çok sıcak iken ya da tamamen soğuyunca kavanozlara boşaltalım ki küflenmesinler.
Sevgilerimle hoşça kalın.Ağzınızın tadı,evinizin neşesi,huzuru reçeller gibi olsun der ve aşağıda ki güzel şiirle veda ederim hepinize.

Susadım
Üç tane elma soydular,üç tane portakal.
Nafile.
Bir bardak suyun yerini tutmadı.
Acıktım.
Kuş sütü,kuru üzüm getirdiler.
Nafile.
Bir çimdik somunun yerini tutmadı.
Seni düşündüm sevgilim şükrederek.
Su gibi aziz olasın her daim.
Ekmek gibi mübarek.
                                                                 Bedri Rahmi Eyüpoğlu



0 yorum:

Yorum Gönder