Vişnap

Kıymalı Taze Fasulye.

40
Merhabalar hepinize ve de gelen bahara merhabalar.Nihayet geldi de yüzlerimiz aydınlandı Güneş'in parlaklığı ile.Olanca enerjisi ile ben de bir hamaratlıklar gelişti ki içim de ruhum da.Bütün evi kaldırıp bahara hazırlayıp tertemiz yapasım var.Doktor da kendini yormayacaksın sol kolunu ağır işler ile  yeniden zedelemeyeceksin dedi.

N'olacak ki yavaş yavaş yaparım ben de.Ağır olan işleri de elbet bir kadın gelir yardımcı olur.Aslında hiç sevmem  benim evimin işlerini bir başkasının yapmasını ama mecbur kalınca rıza gösteririz istemediklerimize de maalesef.Bu bahar ve yaz ayları da böyle geçsin elbet tam olarak iyileşir bana ihanet edip yarı yolda bırakan sol kolum yine de seviyorum beni çok üzse de.
Malzemeleri:
600 gr taze fasulye
150/200 gr kıyma
1 orta boy kuru soğan
2 orta boy domates
2 yemek kaşığı margarin
2 adet yeşil biber
Kırmızı pul biber
Tuz
Tarifi:
Margarinimizi tencereye alıp eritelim.İçine yemeklik doğradığımız kuru soğanlarımızı ve ince kestiğimiz biberlerimizi atıp soğanlarımız karamelize olana kadar soteleyelim.Kırmızı pul biberimizi ve tuzumuzu da ilave edelim.Kıymamızı katıp kavurmaya devam edelim.Kabuklarını soyup minik küp doğradığımız domateslerimizi de katalım domatesler saldığı suyu çekene kadar kavuralım.

Ayıklayıp ortadan ikiye kesip yıkadığımız taze fasulyelerimizi de katalım bir süre susuz kısık ateşte kavrulsunlar.Üzerini örtecek kadar sıcak suyunu verelim.Kısık ateşte pişirelim.Taze fasulyelerimizi çatalla kontrol edelim kolayca ikiye bölünüyorsa pişmiştir kapatalım ocağımızı hazırdır yemeğimiz.Afiyetler olsun.
Yanın da taze sarımsakla yemesini çok severim.Şimdi tam da zamanıdır taze sarımsakların.Bir de sele zeytini olsun isterim sofrada.Çok değildir istediklerim taze sıcak ekmeğimizi aman sakın ha unutmayalım.
Sevgilerimle hoşça kalın .
                                                                                                            visnap.blogspot.com