Vişnap

Kıymalı Taze Fasulye.

40
Merhabalar hepinize ve de gelen bahara merhabalar.Nihayet geldi de yüzlerimiz aydınlandı Güneş'in parlaklığı ile.Olanca enerjisi ile ben de bir hamaratlıklar gelişti ki içim de ruhum da.Bütün evi kaldırıp bahara hazırlayıp tertemiz yapasım var.Doktor da kendini yormayacaksın sol kolunu ağır işler ile  yeniden zedelemeyeceksin dedi.

N'olacak ki yavaş yavaş yaparım ben de.Ağır olan işleri de elbet bir kadın gelir yardımcı olur.Aslında hiç sevmem  benim evimin işlerini bir başkasının yapmasını ama mecbur kalınca rıza gösteririz istemediklerimize de maalesef.Bu bahar ve yaz ayları da böyle geçsin elbet tam olarak iyileşir bana ihanet edip yarı yolda bırakan sol kolum yine de seviyorum beni çok üzse de.
Malzemeleri:
600 gr taze fasulye
150/200 gr kıyma
1 orta boy kuru soğan
2 orta boy domates
2 yemek kaşığı margarin
2 adet yeşil biber
Kırmızı pul biber
Tuz
Tarifi:
Margarinimizi tencereye alıp eritelim.İçine yemeklik doğradığımız kuru soğanlarımızı ve ince kestiğimiz biberlerimizi atıp soğanlarımız karamelize olana kadar soteleyelim.Kırmızı pul biberimizi ve tuzumuzu da ilave edelim.Kıymamızı katıp kavurmaya devam edelim.Kabuklarını soyup minik küp doğradığımız domateslerimizi de katalım domatesler saldığı suyu çekene kadar kavuralım.

Ayıklayıp ortadan ikiye kesip yıkadığımız taze fasulyelerimizi de katalım bir süre susuz kısık ateşte kavrulsunlar.Üzerini örtecek kadar sıcak suyunu verelim.Kısık ateşte pişirelim.Taze fasulyelerimizi çatalla kontrol edelim kolayca ikiye bölünüyorsa pişmiştir kapatalım ocağımızı hazırdır yemeğimiz.Afiyetler olsun.
Yanın da taze sarımsakla yemesini çok severim.Şimdi tam da zamanıdır taze sarımsakların.Bir de sele zeytini olsun isterim sofrada.Çok değildir istediklerim taze sıcak ekmeğimizi aman sakın ha unutmayalım.
Sevgilerimle hoşça kalın .
                                                                                                            visnap.blogspot.com

40 yorum: Leave Your Comments

  1. Afiyet şeker olsun Vişnap ımm:D
    nefis görünüyor!

    YanıtlaSil
  2. Aman canım zorlama kolunu bırak yardımcı kadın yapsın laf aramızda bende sevmem işimi biri yapsın illa kendim yapmalıyım işimi:) sen genede yorma kendini...Eline sağlık canım nefis olmuşş çok severim taze fasulyeyi:)öptüm canım kocaman:)))) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifim bu gidişle öyle olacak artık :))Canımmm bizde de çok sevilir taze fasulye benden de en büyük sevgiler öpücükler sana gelsin çok öptümmmm:))

      Sil
  3. Tatlişim yorma çok kendini yaa..Bak benim kayınvalidemin bir lafı vardır böyle kendimi zorladığımda duyduğum''Kızım kimsenin heykelini dikmiyorlar ,bırak boşver''Der:)Bende şimdi sana aynını diyeceğim..Vişnabım kimsenin heykelini dikmiyorlar ..Zorlama kendini..Taze fasulye tam benlik..Zaten her türlü sebzeyi zevkle yerim:))Ellerine sağlık canım..Unutma heykelini dikmiyorlar kimseninn!!!Koskocaman öpüyorum ve sevgiyle kucaklıyorum seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayınvaliden ne güzel söylemiş ben de madalya mı takacak derler çok severim o lafı da aynısı ha madalya ha heykel biliriz ki önce kendimize bakmalıyız da ahh can çıkmayınca huy çıkmaz derler ne doğru ZEYNO'mmm ama yok mecburen gelecek bir yardımcı kadın yardım edecek bana çaresi yok.Canımmm çok öptümm sarıldımmm misss misss:))

      Sil
  4. Bayılırım.. bugün ben de kıymalı pırasa yaptım. Epeydir yapmıyordum ya da sadece zeytinyağlısını yapıyordum. Ellerine sağlık Vişnap'ım, lezzet ustam. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak şimdi ben bu kış hiç pişirmedim pırasanın kıymalısını oysa çok çok severim gider ayak pişireyim canım Müşerref'immm iyi aklıma getirttin canımcığımmm.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Sevgili Erol sevmeyeni yok gibi çeşidi de çok oluyor :))

      Sil
  6. Visnapim sakin ha sakin temizlik falan yapayim deme.ne kolunu ne kendini yorma birak kalsin..gerek yok dip kose temizlik..ahhh bahar birde buraya gelse:(
    Taze fasulyeye bayilirim her gun yerim ama kiymalarini sana veririm ona gore onlari istemem :))) sarildim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm lezzetlim hoş gelmişsin ilkin çok özlettin kendini söyleyim :)Canım oraya da gelir bahar olmadı burdan yollarız sana da:))Dur kıymalarını bana verme sadesini yapalım yiyelim o halde bol acılı acıyı seversin değil mi?:))Canımm ben de sarıldım :)

      Sil
  7. VİŞNEM BAHAR GELİNCE SENİN AKLINA TEMİZLİK GELMİŞ
    BENİM AKLIMA İSE NERELERİ GEZSEM NERELERE GİTSEM DİYE GELİYOR
    HER HALDE SEYYAH OLDUĞUMDAN DEĞİLMİ:)
    ELLERİNE SAĞLIK,BEN BAYILIRIM KIYMALI FASÜLYEYE
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyahım Gülüm tam adına yakışır gezmelere giderken beni de kat yanına canımın içi.Çok teşekkürler sevgiler canımmmm.

      Sil
  8. Bende de akşam zeytinyağlısı vardı canım ellerine sağlık bayılırım taze fasülyeye öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryam benim de aklımda zeytinyağlısı oyy ne güzel olur o da soğuk soğuk miss canımm çok öpüyorum :))

      Sil
  9. elıne sağlık hep zeytınyağlı olacak değıl ya amn yorma kendını neme lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Selma değil mi ama bir zeytinyağlısı bir etlisi kavurması yani çok güzel oluyor her türlüsü sevgiler teşekkürler canımmm.

      Sil
  10. Ohh ne de güzel olmuş..Biz genelde sebze yemeklerine kıyma koymayız ama böyle de harika görünüyor..Ellerinize sağlık! Sevgile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de kıymasız pişirdiklerim oluyor bazen sevgili Simge her hali ile güzel olduğu kesin sevgiler canımmm.

      Sil
  11. Canım taze fasülye baharın habercilerinden birisi değilmi ? Nefis gözüküyor.Aslında parça etli ve kemikli çok severim ama eşimin etle arası olmadığı için çok nadir etli pişirebiliyorum.. Ellerine sağlık..

    Canım yakın olsaydık yardım ederdik sana tertemiz ederdik evini :) Sağlıktan önemli ne varki boşver bir yardımcı al yapsın bu seferlik..Öpüyorum çok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegülümmmm nasıl duygulandım güzel yardım teklifine adeta kuş oldum sevincimden canımm çok sağolasın.Aynen baharın gelişi yeşil sebzelerle coşuyor pazar tezgahları canımm çok teşekkürler çok öpüyorumm .

      Sil
  12. her öğün olsa yerim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfağabuyrun canımm çok teşekkürler bir de yanında yazdığım gibi taze sarımsak sıcak ekmek off nasıl güzeldir bende çok severim canımm sevgilerimle.

      Sil
  13. Bayılırım.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kalb-i Mecruh çok teşekkürler,sevgiler canımm.

      Sil
  14. taze fasulye sezonunu açmışsın bakıyorum, eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mehtapcığım sezonu açtım vallahi canımm çok teşekkürler sevgiler:)

      Sil
  15. ben her hafta pişiriyorum bundan, bayılıyorum krakerim. ellerine sağlıkmiss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krakerin sana yapar keşke komşum olaydın hep yapardım sana Aslısınım.Çok öpüyorum bir sürü öpüyorummm muckkk muckkkk

      Sil
  16. Hiç bir şey senin sağlığindan daha mühim olamaz Vişnapimm, o nedenle varsın bu sene de bahar temizliğinde yardim eden biri olsun kuzum benim.
    Fasulyeye gelecek olursam, en sevdigim sebzelerdendir.
    Ellerine yüreğine sağlık kuzucum benimm ♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım GİSİ'mmm öyle olacak canım artık napimm gelen inan ki benden güzel yapar bende hiç iş kalmadı ki.Canım sevilmez mi hiç tam yaz yemeği çok çok öptüm sıkı sıkı sarıldım canısı..

      Sil
  17. canımmm slmlar ben geldim :) geldimde bayıldım neler yapmışınn off off taze fasulye en sevdigim sebze yemeği nasılda güzel görünüyor.Sen o kolunla hala iş yapmayamı kalkıyorsun:(( sakat kalcaksın sonraa hicmi acımıyorsun kendinee canım yaa .tariflerin hepsi birbirinden nefiss ellerine emeğine sağlık öpüyorum seni kocamannn:)) sevgi saglıcakla kal canımm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aytül'ümmm birtanem hoş gelmişsin.Canımm yok yok öyle fazla değil ucundan kıyısından tutuyorum işlerin:)Canımmm ben de seni çok çok öpüyor sıcacık sarılıyorum bir de çok özledim seni.

      Sil
  18. Nicedir çıktı da ben direniyorum. Taze fasulyeyi biz de severiz. Yaz aylarının vazgeçilmez sebzesidir. Ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Rabia neden direniyorsun?Direnme bence pek nefis .Haa doğal yetişmiş sebzeleri artık mevsiminde dahi bulamıyoruz o konuda endişeliysen haklısın canım.Çok teşekkürler sevgilerimle.

      Sil
  19. En nankör iş ev işi yap yap sonu yok.Vişnapım kendini yorma,o güzel kol sana lazım,daha uzunnnnn yıllar berabersiniz:)
    Fasulyeye gelince ellerine sağlık canım,akşam akşam canımı çektirdin:)
    Neyse ki yarın da ben tavuklusunu yapmayı planlamıştım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevalim güzel sözlerinle bana büyük moraller veriyorsun cansın canımmm.Sana da şimdiden afiyetler olsun kocaman sevgilerimle.

      Sil
  20. Yanıtlar
    1. Sevgili Serap çok teşekkürler sevgiler canımmm.

      Sil