Vişnap

Yoğurtlu Köz Biber Salatası...

24
Allah'ım eşim geçen gitti pazara topla al gel bütün sebzeleri.İyi güzel de iki kilo taze fasulye birer kilo köy biberi ve kapya biberi.Patlıcan ve kabakları demiyorum bile:)Biz bunları nasıl tüketeceğiz.Diye kara kara düşündüm kaldım sebzelerin başında.

Bir yandan da bu erkeklerin bazıları neden alışveriş işinden anlamazlar ki diye bıy bıy içimden söylendim.Yüksek ses söylenemezdim çünkü yan odadaydı duyardı cıkk  olmaz.

Yüzüne ay canım ne iyi yapmışsın pazarı toplamışsın dedim ee o kadarını da söyleyim artık ki bir daha kinde bu kadar çok almasın gerektiği kadar alsın değil mi ya:)
Malzemeleri:
Yarım kilo kapya biberi
Yarım kilo köy biberi
Yoğurt
Sarımsak
Tuz
Biberleri güzelce yıkayıp kurulayalım.Benim ocak üstü közmatiğim var. Öylesine rahat bir şey ki ,bayılıyorum kendisine.Ne ocağım batıyor  ne de beni zıvanadan çıkartıyor her  sebze közlediğim de:)

Ama bu sefer konveksiyonel fırınımda yapmaya karar verdim.Ve de sonuç harika oldu beni hiç üzmedi.Öyle ki kilolarla sebzeyi közleyebilirim hiç üşenmeden:)

Biberlerimizi közledikten sonra tohumlarını.kabuklarını,saplarını ayıklayıp temizleyelim.İnce bir şekilde dilelim.Diğer yanda da sarımsaklarımızı ezelim.Yoğurtla karıştıralım.Biraz da tuz ekelim.Soğuyan biberlerimizle sarımsaklı yoğurdumuzu harmanlayıp karıştıralım.Servis tabağına alalım. Servise hazırdırlar.Şimdi diğer sebzelerde sıra elbet onları da pişireceğim gün içinde:)

Sevgi ile muhabbet ile kalın. Ve de en önemlisi ağız tadınız hep bal şeker tadında olsun.Sevgilerimle.