Vişnap

Yoğurtlu Köz Biber Salatası...

24
Allah'ım eşim geçen gitti pazara topla al gel bütün sebzeleri.İyi güzel de iki kilo taze fasulye birer kilo köy biberi ve kapya biberi.Patlıcan ve kabakları demiyorum bile:)Biz bunları nasıl tüketeceğiz.Diye kara kara düşündüm kaldım sebzelerin başında.

Bir yandan da bu erkeklerin bazıları neden alışveriş işinden anlamazlar ki diye bıy bıy içimden söylendim.Yüksek ses söylenemezdim çünkü yan odadaydı duyardı cıkk  olmaz.

Yüzüne ay canım ne iyi yapmışsın pazarı toplamışsın dedim ee o kadarını da söyleyim artık ki bir daha kinde bu kadar çok almasın gerektiği kadar alsın değil mi ya:)
Malzemeleri:
Yarım kilo kapya biberi
Yarım kilo köy biberi
Yoğurt
Sarımsak
Tuz
Biberleri güzelce yıkayıp kurulayalım.Benim ocak üstü közmatiğim var. Öylesine rahat bir şey ki ,bayılıyorum kendisine.Ne ocağım batıyor  ne de beni zıvanadan çıkartıyor her  sebze közlediğim de:)

Ama bu sefer konveksiyonel fırınımda yapmaya karar verdim.Ve de sonuç harika oldu beni hiç üzmedi.Öyle ki kilolarla sebzeyi közleyebilirim hiç üşenmeden:)

Biberlerimizi közledikten sonra tohumlarını.kabuklarını,saplarını ayıklayıp temizleyelim.İnce bir şekilde dilelim.Diğer yanda da sarımsaklarımızı ezelim.Yoğurtla karıştıralım.Biraz da tuz ekelim.Soğuyan biberlerimizle sarımsaklı yoğurdumuzu harmanlayıp karıştıralım.Servis tabağına alalım. Servise hazırdırlar.Şimdi diğer sebzelerde sıra elbet onları da pişireceğim gün içinde:)

Sevgi ile muhabbet ile kalın. Ve de en önemlisi ağız tadınız hep bal şeker tadında olsun.Sevgilerimle.

24 yorum: Leave Your Comments

  1. CANIM YANINADA BİR ÇAY BİDE TAZE EKMEK ÖF YEMEDE YANINDA YAT
    ELLERİN DERT GÖRMESİN
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Seyyahım çok özledim seni göremez oldum artık .Gezmelere devam ediyorsun sanırım..Hadi gel artık.

      Sil
  2. sabah sabah nasılda canım çekti.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım mutfağa buyrun yapalım berabere toplaşıp yiyelim .kalabalıkla tadı daha da bir güzel çıkar .Sevgiler canım..

      Sil
  3. erkeklerin geninde ''Bir şeyi az alamama'' diye bir şey var sanırım.Ben bu yaşta koca adamı tembihle gönderiyorum istediğim miktarda alsın diye pazara.Yinede güzel bir değerlendirme yapmışsın ,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap canım bir ben de değilmiş bu sıkıntı demek.Aldığı bir şey değil de bozmadan tüketmek için bin bir tariflerin arayışına girmek fena:)))

      Sil
  4. ellerine sağlık biliğim yine döktürmüşsün maşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elet'im kuzum yığınca pazarı önüne eş yapacak bir şey olmuyor hamarat olmaktan başka canım..

      Sil
  5. Bu erkeklerin hepsi mi aynı ne:)
    Benimkisi yarım kilo istemeye utanıyormuş:)
    Ondan sebeb en az 1 kilo alıyor ki,mesela ıspanağın 1 kilosu bile dünya oluyor:)
    Neyse ki dırdırlana dırdırlana baya öğrendi artık:P
    Ziyan ,israf olmasa sorun değil,konu komşu desen çoğunun serası ver,tereciye tere satmak gibi olacak vereyim desen:)
    Sabah sabah çenem düştü yine,velhasıl salatan enfes,tabağın harika!
    Ellerine sağlık canım.
    Şifa olsun inşAllah..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili ZEL mecbur kalmadıkça pazara göndermemeye çalışıyorum.Eh bazen de mecbur kalınca huyu işte o kadar tembihe rağmen kendi bildiği doğrultuda hareket ediyor.Bunların geninde var laf dinlememek demek ki:)))Canım sevgiler...

      Sil
  6. oyy közlenmiş bibere bayılırım benn. yoğurtla da güzel olur ama yoğurtsuz da lüpletirim ohhh:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel Aslısınım sen gel bak krakerin bütün kapyaları hatta patlıcanları bile közler sana feda olsun hepiciği canımın içi biriciğim öperim..

      Sil
  7. Ayy, benim babam aynı böyledir, pazarda ne varsa toplar gelir, bir keresinde elinde 1 kilo kekikle eve dönmüştü mesela:) Bir de fırında sebze közlemek çok pratik oluyor gerçekten de, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zemeberekkuşum hiiii bir kilo kekik dedin inan halime şükrettim .Belki banada kekik filan lazım olsa sipariş listesene yazsam pazarda ki kekikleri yığardı önüme:)

      Sil
  8. ekmeği ban ban ye ,ellerine sağlık çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handem tam 3 gün boyunca yedik vallahi ara verelim dedik.özlüyoruz sonrada.Sıcak ekmekle ben en çokta bol susamlı simitle yemelere doyamıyorum.

      Sil
  9. çok güzel görünüyor...
    kaldıysa bende istiyorum :))
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem valla bayağı bir oldu bitti yine özledik ama bu sefer pazara ben gidip kararınca almayı düşünüyorum kapya biberleri sana da haber ederim beraberce sıcak ekmek ve çayımız oh miss vallahi gelirsin değilmi canımm.

      Sil
  10. salatalar herzaman fovorimdir. ellerine sağlık. çok öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilaycığım benim de en çok dikkatimi çeken ve de yapmaktan en fazla keyif aldıklarım salatalar,mezeler ve de zeytinyağlılar .Bayılıyorum hem yapmalara hem de yemelere:))Sevgilerimle canımmm.

      Sil
  11. benim kide aynı,ne zaman pazara göndersem gereksiz şeylerden fazla,gereklilerden az alır hatta almadığı bile olur :)beceremiyorlar bacım bunlar pazar işini :)eline sağlık tatlım...

    YanıtlaSil
  12. Şekerciim Reyhancığımmm bunların hepsinin huyu suyu demek ki böyle:) Beraber gidelim çarşı market pazara desem dolaşmayı da sevmezler hemen alınıp gerekliler çıkılacak alışveriş merkezlerinden:)Eeee ama dolanacaksın bakacak elleyeceksin ürünleri onun keyfi orda ki:)) Canımm çok çok öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  13. of offfff nasıl canım çekti şimdi gecenin bu vaktinde:))Bu kırmızı biberde bambaşka bir lezzet var Vişnapcım:))ne yapssan yakışıyor..Ben soteleyerek yapıyordum senin tarifini o da çok lezetli oluyor..Dolması da ayrı güzel oluyor tabiki..Beylere gelince de çoğu fazla dolaşmadan alışveriş yapmayı severler!! :) !! ee napalım bizde sağlık olsun sıkıntı bu olsun diyelim gülelim geçelim..Sevgiler tatlım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEYNO'm vallahi ister soteleyelim ister közleyelim dediğin gibi her bir şeyler çok yakışıyor biberlere değil mi:)Ahh ahh ben de çok severim kapya biberlerin hem etli hem zeytinyağlı dolmasını.Bak aklıma düşürdün yapayım tez zaman da ,canımmm sevgilerimi yolluyorum.

      Sil